Sunday, January 25, 2009

Buku ustaz kesayangan..ehehe


JIN:HAKIKAT DAN PENGUBATAN

Pengarang : Dato' Haji Ismail Kamus
Penerbit : Telaga Biru Sdn Bhd
ISBN : 983-4070-92-6
Harga : RM 34.90

Sinopsis
Walaupun tidak dapat dilihat tetapi ia sebenarnya wujud. Malah ia sentiasa berlegar di sekitar kehidupan kita. Ada yang dalam bentuk asalnya dan ada juga dalam bentuk jelmaan atau sama-ran. Paling hampir ialah qarin iaitu jin pendamping diri kita sendiri.

Banyak aktiviti dalam masyarakat kita yang dikaitkan dengan jin. Antaranya sihir, santau dan sesetengah perubatan tradisional yang menggunakan kaedah "menurun". Kebanyakan penyakit misteri yang tidak dapat dikesan oleh doktor dikatakan disebabkan oleh jin. Begitu juga masalah histeria dan kerasukan yang sering terjadi pada kaum wanita dikatakan disebabkan jin yang masuk ke dalam jasad wanita tersebut.

Apakah hubung kait jin dengan kehidupan manusia? Apakah gejala yang dikatakan berpunca daripada jin tanda permusuhan mereka dengan kita? Apa pula senjata pertahanan kita untuk berhadapan dengan mereka? Banyak perkara yang anda perlu tahu tentang jin yang dipapar-kan dalam buku Jin: Hakikat dan Pengubatan ini.

Alhamdulillah...dah beli buku ni dr dik jijan..ehehe thanks adik..dpt gak autograf UIK...cantik tulisan UIK..masih x abih baca buku ni lg,ada cuba amal n hapeikan amalan yg ada dlm buku ni .... once nak baca je ngantuk..kehkehkeh..last2 peluk buku bawak tdo..huhu... pengalaman dpt jumpa UIK kat Shah Alam mmg kekal la dlm ingatan ni...cool person n look serius tu...then 2nd time kat Kg. Bharu nak tanya pun mcm takut2 pada mulenye..tapi x kira..rugi wooo kalau x tanya...ehehe dr zaman muda remaja lagi minat UIK,selalu dgr n tgk ceramahnye yg penuh dgn humor ..humor2 pun sape makan cili terasa woo..ehehe bila la saya nak menuntut ilmu ngan Dato' ni..mudah2an ada rezeki n panjang umo saya ye Dato' ... nak buku hijooo Dato'..huhuhu...





2 comments:

  1. Buku hijo hanye dijual utk ahli..

    Berminat bley daftarkan nama pada ust manaf, biar ust manaf kasi jeling tajam sket.. hehe

    kalau x leh mtk ust fauzi utk jadi negotiator..

    sekian, terima kasih.. hehe..

    ReplyDelete
  2. Hehehe...nak jugak buku hijoo..pinjam fotostat boleh x dik..ehehe... xmo le jeling2 lg...ngerii...hahaha sabau je le...

    ust fauzi hanya utk ms.korea ajeee..wakakaka

    ReplyDelete