Sunday, April 26, 2009

Jodoh = Solat Istikharah



Minggu lepas mmg mcm2 yang terjadi dalam hidup haku ... ada yang sedih, ada yang mengembirakan ... pagi2 minggu ni sebok lak nak tulis pasal jodoh ni..wakakaka... lepas seme keje umah dah setel...aku amik kesempatan lepak bertenet2 jap .... sebelum nak memasak sat g.. ari ni aku x g buat rawatan .... bukan merawat yerr.. ruqyah tuh sebab atas dasar nak membantu je,tapi utk mak.. demi kasih sayang..ewahhh.... wakakaka Allhamdulillah,demam mak dah mula kebah... tapi x sedap hati nak kuo lak ari ni ... so lepas solat n mengaji semalam .. aku tertdo depan laptop sambil mendengar pak arab mengaji ... konon2 nak amik gelombang alfa beta la tuh...wakakaka.... :-D
Berikutan dari mimpi dan lintasan yang aku dapat pagi jumaat yang lepas .. benar2 buat aku berfikir ... bile dah banyak fikir tu mula la air mata meleleh2 ...ehehe :-) .. kenapa aku x berani nak bukak diri ini? menghadapi konflik diri dgn sebaiknya ... mungkinkah semua ini ada kaitan dengan konsep redha ... redha dgn perjalanan hidup yang telah ditentukan oleh Allah ... Qada dan Qadar manusia ... boleh diubah jika kita berusaha ... jika yang diusahakan itu ke arah kebaikkan ... Allah pasti tidak akan melepaskan hambaNya sendirian ... redha kah aku? sedia kah aku?
Mudah2an Allah mendorong aku kearah kebaikan ... ditemukan dengan orang yang baik2 ... diberikan rimau buat yang cuba nak menzalimi aku ...wakakaka mamposs... wakakaka kang kata bela saka la pulak ...wakaka ... rahsia2 ..ehehe :-D
Zailina wake up !!! Doa banyak2 pada Allah.. yang baik2 okeh .. positif kan minda tuh jangan nak mengarut x pasal2 yerr... sile amal bismillah 1 banyak2 yerr... ehehehe arghhh mula la mengarut2 ni.. jiwa kacau tul lepas ym ngan wife kimi ni. dilaa... doakan akak yang baik2 okeh ... hepi belated besday adik ... mudah2an yang baik2 utk adik jugak ..ehehehe :-D .. dah2 log out turun bawah g masak2...ehehe

No comments:

Post a Comment