Friday, August 24, 2012

Mimpi arwah abah 4 hari sebelum raya...

Assalamualaikum.. Selamat Hari Raya semua.. Alhamdulillah.. dapat gak aku berpuasa banyak hari tahun ini ... kalau idok berbelas hari dok x leh puasa ... Puasa tahun ni sgt meletihkan... aku ditugaskan menggantikan keje2 yang selalunya dipikul oleh emak... yeaahh...belajo jadi suri rumah bekerjaya okeh.. memikirkan perihal makanan utk sahur ...cuma tang makanan berbuka tuh adik2 ku pulak yg kena handle.. Dengan keadaan mak yang dalam kesedihan..plus kesihatan tak berapa baik.. aku telah menjadi chef utk sahur ... pening gak kepala nak susun menu n jadualkan masa utk memasak ... tido pun mmg tak cukup..huhu sebelum tdo dah memasak lauk yg berat2.. cuma bgn pagi utk masak nasik,air dan goreng2 sayur n ikan... Tugas kepasar membeli barang2 mentah masih dipikul oleh aku ... menguruskan umah n adik2 ...penat jugak jadi suri rumah ni kan... plus kena kerja dan ada xtra job lak kat opis kena menjual tudung.. perghh..mencabar ramadhan tahun ini ... sungguh banyak ujian dan dugaan dr Mu , Ya Allah... tak sangka aku cukup kuat menhgadapinya .. Alhamdulillah.. aku ingat aku lemah dan x mampu utk survive.. mungkin semuanya demi mak n adik2 ... Raya tahun ni rasa sunyi dan semacam tiada apa2 ... suasana mmg sedih..tambahan aku bermimpi yg sedih ttg arwah abah.. raut wajahnya sedih dalam keadaan seakan2 akan pergi jauh dr aku... tak boleh nak cerita detail mimpi aku ni ... tgkla nanti nak tanya tadbirkan mimpi kat ustaz hassan ... So,ari ni adalah hari pertama bekerja ..agak penat n malas ...hehe selepas keje ni nak g beli barang dapur pulak.. sgt wanita aku tahun ini kan...hehe Ya Allah lembutkan la Qada dan Qadar hidupku ... perkenankan la segala doa dlm Doa Solat Dhuha harianku ... Amin.. Yeaaaa... sat g nak balik umah...hehe :-D

1 comment:

  1. salam takziah.
    semoga ceria selalu.

    apa maksud mimpi tu ?

    ~YEOP~

    ReplyDelete