Sunday, July 19, 2009

Melenggang perut bersama Akak Eton....hehehe

Hari ini dimulakan dengan perasaan sedih... aku cuba memahami dan makin memahami...hehehe berbagai perasaan bercampur baur disitu yerr... tapi aku mengambil satu pemikiran yang agak positif yer ... mendoakan yg terbaik dan yg lagi terbaik ... sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segalanya ... tajuk entry kali ini agak mengujakan ekk...hehe agak mendebarkan dada kan..wakakaka :-p

Permulaan hari yang sedih tapi Allah Maha Pengasih dan Penyayang ... diberikan kebahgiaan buat hambaNya yang tak putus memohon dariNya pertolongan dan perhatian ... suppose ari ni gjan yang akan merawat aku .. tapi gjan g dating..wakakaka :-D mampos2 kena ayat laser gjan nanti .. takde laa... gjan ada hal so x dapek le nak mengubat eden... bagus la jugak dik, asyik merawat orang je..sesekali kena la merawat hati kan .. huhuhu .. :-p

Perasaan ku ari ni berdebar2 masa nak g berubat ... berapa kali aku amik tudung..letak tudung .. hati ni mcm rasa takut2 je nak berubat .. muka pun mmg dah agak ampeh yer tapi comel.. waakakakaka ... gila comel tul aku ni ... hahaha sori k , ramai kata i umor 24 padahal i baru 17++ tau ...wakakaka :-D ... so kuatkan smgat, redah je n sambil pakai tudung.. mulut sebut ... aku serah padaMu, Ya Allah .... byk2 kali ... ermm agak ngeri ye perasaan itu... hehehe...

Perasaan sedih ini diubat dengan ku ditemukan dengan pakcik teksi yg sgt kelakar ... sampai berair mata aku ketawa... soalan2 yg diberikan oleh pakcik tu,seme aku x leh jawab n jawapannya seme kelako2 ... mudah2an Allah permudahkan kehidupan pakcik tu dan diberikan rezeki yg melimpah2 ye pakcik.. kesian pakcik tu, dari seremban bawak teksi kat kl ni ... tabah pakcik tu mencari rezeki kan .... disebabkan mood agak ceria2 manja je ari ni ... mataku mcm nak terkatup je masa dlm tren.. mengantuk yerr, jauh betul Taman Melati ni ...

Sesampai di Darussalam ... tak ramai yg datang.. seme ingat sabtu x de rawatan kot.. beh betul mcm ni ...kuo umah kul 2, lom kul 4.30 dah setel seme .. cuma ari ni, aku telah dirawat lebih dari setengah jam yerr... aksi2 menarik telah dikuo kan ... hahaha :-D ... cuma ada 4 pesakit je utk 2nd round ni ... sesampai dikaunter.. adik yg jaga kaunter kali ni dak baru..mentah betul budak ni,baru lepas abis sekolah agama kot ..haha :-D then,aku tgk kad hijo aku bertuko yer...bukan menjadi transformer yee.. tapi bertuko menjadi keroyok2 ... br teringat.. kak halwa le yg berusaha keras meramas2 kad eden aritu .. haha tergelak kat kaunter n adik tu dengan baik hatinya tuko kad baru... cantik tulisannya... terima kasih adik..

Semasa sessi ruqyah tu... point sakit mmg terasa makin sakit ... beh la dtg x ramai pesakit..sambil2 ruqyah, hj.kadir cucuk2 kepala.. waaa beh gile...hehe then haji scan..maybe sbb sakit sgt, aku berlinang air mata...hehehe hj. tanya, sakit ye? aku angguk ... ermm kamu duduk dulu ye.. haaa ngaga den... jadi ikan aku kalau last person ni..kena siang le ko zai... hahaha ... tetiba je dtg kak eton ngan suaminya ..Ustaz Ali Jaafar (tul kot..sori kalo salah...hehe) .. mmg jadi org yg terakhir nyeerr ... hj.kadir mengadu kat kak eton.. tgk2 kan budak ni ton ... baringkan dia ... hj. cakap.. kalau malu tutup muka tau.. hehe tau je haji ni aku malu nak baring ...ermm maka kak eton mula kan aksi mengetest2 aura dia di pankreas ku .... hehehe dik, keras mcm kayu ni ... aku mengelabah.. tulang saya kot kak .... eh bukan dik, ko rasa ni ... uwaaaaaa.. apa yg telah haji lakukan ini .... keras mcm kayu... maka kak eton dgn bersungguh ye merawatku ...

Suaminya di kepala ku ... kak eton buat aksi2 seperti yang disuruh oleh suaminya ... behkan hubby n wife perawat.. sooo sweet.. hehehe :-) pergh tetiba je... kak eton seperti dirasuk2 ye ... wakakaka setelah puas mencucuk dan menepuk2 area perutku .. kak eton beraksi seperti melenggang perut ibu yg mengandung.... hahaha... tergelak kecil dlm kesakitan aku..bila kak eton cakap kat hj.kadir berpeluh2 dia kerjakan aku....hehehe :-D Ust. Ali pun bacakan ruqyah di perutku ... kepanasan aku rasa .. bg limau ni.. ustaz cakap ... part main limau letak kat pusat mmg paling x tahan.... mmg sakit... kak eton dgr sakit, makin ditonyoh2 nya... Ustaz Ali ckp.. panas naik ke kepala .. Ustaz pun baca ruqyah di kepala.. kak eton still ubat kat perut ... then Ust. suruh kak eton,keluokan jin kat perut den... ermm agak penat ye ... aku mcm nak muntah tapi x de mende yg nak keluo ... seluruh badanku panas kecuali kaki ...

Then Hj. Kadir pun mula nak rawat... kak eton di kaki.. ustaz di kepala n haji di area perut ... mmg detail haji mengubat... dia akan tekan satu demi satu.. perlahan2 ... dibacakan ruqyah di perutku... makin panas rasanye disitu ... tiga orang merawatku serentak ... agak hiba aku dibuatnya ... bergenang2 mataku seolah2 ikan boleh berenang2 di situ yee... hehehe :-p

Alhamdulillah, gembira rasanya ... lagi2 bila peluk kak eton ... terima kasih kak ..sejuk tgn ko dik...sabar ye.. maka aku keluo Darussalam dengan kepala yg pening2 yerr.. berdenyut2 kepala gue ... sampai hampir tertinggei limau.. hahaha :-D Alhamdulillah.. makin kurang sakitnya ... mudah2an Allah merahmati mereka ... berikan yang baik2 ... ni yg buat lagi sayang hj.kadir ni ...wakakaka :-p jgn jeles arr ... 1st batch Darussalam.. baik sama gue ... gegurau manja lagi...wakakaka :-D dapat ilmu baru lagi...haji ajor... sayang sungguh haji sama gue yeee...wakakaka nanti zai buat ye aji ... senyum je aji ...hahaha :-p~~

3 comments:

  1. Wakaka.. Gjan gi dating.. Hampeh je bunyinye... :p
    Pergi menenangkan fikiran arr akak..
    Hehe.. Kena kasitenteram balik hati..
    Tu yg terbeli 2 kasut 1 sandle tu.. Hahaha :P

    Mm.. Syg abg aji yer.. Hehe.. Bahaya2...
    Slamat gjan xde , kalau ada, dh 4 org dh.. Ehehe..
    Ust Ali cucuk kepala, hj kadir cucuk belakang,
    kak eton cucuk perut, gjan cucuk jari.. Hehehe :P

    Takpe kak, insyaAllah, nak baik dh tu..
    Sabar2.. :D

    ReplyDelete
  2. Mudah2an makin sembuhkan dik...hehehe ...
    Adik le pemberi semangat utk akak lagi kuat mencari kesembuhan... mudah2an Allah sentiasa merahmati adik dan pertolongan Allah akan datang pada adik pada bila2 masa ...

    Sayang aji kadir cam anak ngan apak je lee.. ko ni kan dik mcm2 le ... hehehe :-p

    ReplyDelete
  3. anak ngan apak ke?
    mana de.. nampak sweet je, abe ngan bini mude :D

    Akak kena tgk hj mukaram.. hehehe :D
    nnti ar, satu hr sy tunjuk .. hehe

    ReplyDelete