Friday, July 31, 2009

Mimpi bertemu UIK ... 2

Bulan Ogos ni..genap la 2 tahun aku diduga Allah ..Ramadhan yang bakal muncul juga mencatatkan suatu sejarah dalam hidupku ... hampir setahun aku menumpukan sepenuh perhatian kepada kesihatan diriku...sepenuh perhatian dalam mencari kesembuhan..ditemukan Allah dengan rakan2 yang aku sayangi dan hormati yang membantu aku dengan ikhlas ... tanpa mengharapkan balasan... agak terharu yerr disini...hehe :-) ... 2 thn aku tiada berteman.. hanya memikirkan tentang diri ... kusut jugak kalau ada couple ni ... tak seme org boleh terima org2 yang sakit .... so aku decide utk sdri ... alang2 hubungan yang mula dibina x menjadi ... biarla aku memikirkan tentang diriku sendiri ... pada mulanya aku bersendirian dalam mengubat diri ... on off jek.. x de siapa yang nak monitor diri ... advise dr Zul x seme aku pakai..sebab dia suka main 41x haa.. ehhehehe...aiyakkk manyak berat looo... hehe :-p

Hanya Surah Yassin peneman diriku ... itu sahaja amalan ku yang kekal semasa aku mencuba untuk mengubat diri tanpa ilmu ... mcm teror2 je kan.. hehehe :-p ... segalanya bermula selepas aku menonton Expose Mistik ... sesi rawatan bersama Ustaz Malek Ladzim- Darul Hikmah Kedah ... membawa aku ke forum Terapi Al-Quran Darul Hikmah ... perkenalan awalku dengan Tn.Azizan Al-Tronohi ...wakakaka dia menyahut satu postingku berkenaan ustaz kesayanganku ... hehe siapa laie... Ustaz Ismail Kamus lerr... hehe ... upe2nyee anak murid UIK , tn.gjan kita ni... hehe bertanyakan berkenaan Darussalam.. maka Gjan pun mengajak aku ke sana ... jauhnyee Gombak Setia tu.. x pernah aku jejakkan kaki aku ke sana ... aku ni x suka nak susahkan family... so Gjan suggest aku utk berubat di PJ shj... rumah kenalan dia ... ikut je laa.. mana tahu ada kesembuhan ...

Setelah 2 kali berubat di rumah kenalan Gjan... sakitku makin bertambah sbb ada serangan yang baru ... kalau aku x salah ... pertemuanku dengan Gjan di minggu pertama Ramadhan.. itulah kali pertama aku bertemu dengan adik yang ku panggil.. adik comel.. wakakaka... :-p~~ sgt garang,laser dan tegas ye adik ini... selalu bergaduh ye kitaorg... wakakaka ... yeaaaa...Gjan telah berjaya membuat aku merasuk ... serangan kali ini aku rujuk juga kepada Kimi dan Tn.Aji baba... mohon doa dan nasihat .. selain Gjan, Kimi dan Tn.Aji baba mmg banyak membantu aku ... kalau ngan Gjan aku merajuk2 bergaduh, ngan kimi pun sama jugak ...hehe cuma ngan Tn.Aji je idok.. maybe sbb tn.aji kan mcm bapak2 kan... tapi tn.aji mmg melayan segala persoalan ku yang mengarut2 dengan tenang .... sepanjang setahun ini.. mereka bertiga la tempat rujukku... sayang diaorg.. kalau lepas solat ..igt diaorg ..air mata aku pasti meleleh2.... (agak sensitip ye aku ni..ni pun tgh menitik2 air mata ..huhu) mudah2an Allah sentiasa melindungi mereka2 ini .. diberikan balasan yg baik2 .... sayang sgt2 u guys :-)

Malam Ramadhan yang penuh berkat menjadi saksi .. suatu pengalaman dalam hidupku ... mimpi yang bg ku adalah mimpi yg baik .... tidaklaa aku terlalu taksub sgt pada UIK .. cuma aku merasakan UIK sangat hampir dalam hidupku .. mungkin jiwaku yang suka tergelak dan ceria ini ... menjadikan aku mmg tidak akan lepaskan peluang melihat Forum Perdana dahulu ... aku sedih bila mengetahui UIK mengistiharkan keahliannya dlm PAS ... Forum Perdana sudah x semeriah dulu .... sedih bila UIK dah x keluo di tv2 kerajaan...

Untuk tidak lagi mengaburi mata musuh..wakakaka bio la aku menceitakan kisah mimpi ku .... mimpi ku bemula dengan melihat diriku sendiri ...berpakaian jubah seluar berwarna hijau ... aku sedang duduk melihat gjan berubat...selepas berubat, Gjan membawaku ke suatu tempat... keadaannya seperti Darussyifa tapi anjung dan biliknya kelihatan lebih terang ... aku masuk ke dalam sebuah bilik yang banyak tingkap dan banyak cahaya memenuhi ruang bilik...
Setelah menunggu, UIK datang kepadaku bersama pengiringnya ... UIK hanya tersenyum sahaja kepadaku dan aku terus tersedar ... bangun2 .. jam menunjukkan pukul 3 pagi ... bangun utk sahur dan menolong mak di dapur ... aku bersahur dalam keadaan tersengih2 ... hehe :-)

Setelah berhempas pulas sendiri mencari jawapan untuk mimpi UIK ni ...hehe jawapanku lebih kurang seperti yang diberikan oleh Dato' Ismail Kamus .... kata Dato' ... aku akan mendapat ilmu Dato' ... tersenyum Dato' menjawab soalan yang diberikan oleh Gjan... thanks adik sbb jadi org tgh akak... hehe mudah2an , apa yang Dato' ucapkan itu benar .... aku bersyukur atas rahmat dr Allah ini ... permudahkan la Ya Allah jalan hidupku .. Amin ...

No comments:

Post a Comment