Saturday, July 4, 2009

Ku serah padaMu.. Ya Allah

Hampir 4 bulan ku di syarikat yang baru di Ampang.. banyak pengalaman yang ku lalui disini ... tapi pengalaman mengenali seorang anak gadis di sini benar2 menguji diriku .... berkenalan dengan orang-orang mengalami sakit yang sama sepertiku kadang2 benar menguji keimanan dan kesabaranku .... pertemuan dan perpisahan telah ditentukan oleh Allah ... aku makin memahami segala sesuatu yang terjadi itu adalah tidak sia2 ... samada ia akan meninggalkan bekas di hati manusia itu ... diambil sebagai pengajaran atau membiarkannya sahaja berlalu dengan sia2 ....

Sukar untuk aku menyatakan kesemua pengalaman ku bersama Ms.S .... kenangan ada yang indah,ngeri, hilang sabar,sedih dan macam2 lagi .... aku kadang2 lemah dan hanyut dengan air mata ... ada masanya aku keseorangan menghadapi permasalahan gadis ini .... gjan yang selalu ku jadikan tempat rujuk, sibuk dan mempunyai agendanya yang tersendiri ... hanya Allah tempat ku mengadu ... ku berdoa hari2 mintak Allah berikan pertolongan untukku menghadapi masalah ini ... Alhamdulillah .... Allah mendengar doaku ... diberikan pertolongan buatku .... ditemukan dengan seseorang yang mendengar rintihan hatiku dan memberikan nasihat buatku ..siapakah dia ..jeng jeng jeng ...hehehe :-p

Berbagai tekanan yang ku hadapi ..... dari Ms.S sendiri , dari soul mate nya sendiri .. huhu ... dari budak2 opis, dari bos dan cik jin le , apo laie ... ermmm benar2 menguji aku ... menguji aku yang amalan ciput bebenor ini ... sepanjang hari bersamanya,aku akan dapat merasa jin keluo dan masuk dari tubuh ku ... kadang2 aku lemah dan x mampu nak hadapinya... aku ambil langkah ke masjid..mudah2an dengan solat berjemaah ... akan dapat meredakan sakit2 ku ... kadang2 buat aku termenung sendirian dan mengalirkan air mata .... aku tidak putus berdoa yang baik2 untuk aku dan end up this story dengan benda yang baik2 dan tidak mendatangkan mudarat buat orang yang tak sepatutnya ....

Allah Maha Pengasih dan Penyayang ... setiap ujian dan dugaan yang diturunkannya adalah sesuatu yang tidak sia2 ... mudah2an Allah akan memberikan penghujung yang terbaik untuk Ms.S dan diriku ....

1 comment:

  1. Baru perasan,

    Azizan ngan agendanya tersendiri yer.. Apekah itu.. HAhaha

    ReplyDelete