Saturday, August 8, 2009

Bertemu Syeikhul Maqari la pulak.. hehe

Aku berada dalam tempoh 'kuarantin' mak... hehe yg bermaksud ... nak g berubat n majlis2 ilmu dibenarkan ye... selain dr itu... kursus2 merawat ni.. sila simpan hajat didalam hati ... tuh yg masa Gjan menyakat masa dia g kursus tuh... hancur luluh ye jiwa ini... ahakss... wakaka ... sedih weii dia saiko bertubi2... agak ampeh itu adik ... :-p maka air mata ku gugur slpas Solat Zuhur .. sob sob ... tapi Alhamdulillah... aku tahu.. Allah mengujiku ...Redha Allah atas redha kedua orang ibu bapa .. yele suami x de lagi kan.... hehehe :-D ... so nak dpt redha Allah kan... bykkan sabar .... kenapa mak buat mcm ni..sebab mak sayang n x nak anak dia jadi tok moh.... wakakaka ... betulkan diri..betulkan amalan... mencari kesembuhan dan dekatkan diri pada Allah ... tetapi dalam hati terlintas jugak nak jumpa Ustaz Othman... ermm suka nak jumpa org yg beramal dgn Al-Quran ni..

Dari Darussyifa,aku ke Syifa Hidayah (masa ni maleh tul nak wat amalan).. seterusnya Darul Hikmah (join kursus..dapatla ijazah Ruqyah Syariah Syeikh Wahid .. partly hafal n amal sdri jek )... diikuti pula Darussalam (masih berubat sampai sekarang) dan mencuba kaedah Manarah (ngeri ye kaedah ini..hehe) .. sekarang giliran berubat dgn Syeikh Maqari Ustaz Othman ... setelah dipujuk Gjan ... aku memberanikan diri meminta izin mak ... berubat malam2 ni... agak sukar utk aku yg masih anak dara org ni... hehe "Nak g tempat Imam Beso Masjid Shah Alam ni mak" ... G berubat n ada baca yassin ... Imam Beso yerr.. Lesen Beso yerr.. yeaaaa Alhamdulillah mak izinkan ... hehehe :-D

Selepas berbuka puasa dan maghrib bersama opis mate.. aku dok menunggu Dik Gjan yang akan membawa aku ke sana ... x dapat nak hadiri majilis baca yassin sama2 sebab nak pick up Pija kat UM dulu,dia ada kelas sampai pukul 9 ... sesampai di depan Masjid UM ... aku tetiba je terjerit .. Dr. Jahid !! ..wakaka adeh ku fikirkan doc tadi... upe2 nye pakcik yg jual buku .. sgt fobia ye akan doc... mengerikan.. hehehe :-p~~ Gjan gelak beso je..ampeh tul..hehe Isyak dulu di Masjid UM ... ada baby umo 2 thn lebih... comel gile dgn jubah n bertudung... hehe mata bulat,pipi tembam comel...dapatle aku cuit 4 kali pipi gebu tuh.. x kire mak dia ada ke x.. hehehe mak dia senyum je ... aktif dan comel ... suara dia je yg terdgr dlm masjid malam tuh... hehe macam nak kidnap jek aku rasa .. bgtau kat Gjan ada baby comel dlm masjid ... tetiba je dia jawab .. "anak orang " ... chitt terputus selera nak cerita akan kecomelan baby tuh... :-p hehe iye2 ..doakan akak ditemukan jodoh dalam kadar segera ye .. ahaksss ... wakakaka ampeh jek ayat tu kan dik.. hehe

Pick up Pija kat library UM ... drive terus ke Shah Alam ... sampai je kat trafic light Jalan Kemajuan kalau aku x salah ... dadaku tiba2 je rasa lain mcm ... mcm nak sampai je ni ... dlm hati berkata2 .. mmg sungguh ... upe2 nya pangsapuri tu depan mata kitaorg je ... hehe aura dr jauh dah leh rasa maaa.... dah la on the way nak ke Shah Alam rasa menyampah je ngan Gjan ... wakakaka .. mata lak rabun.. hehe "Akak ok x ni? Macam x ok je.. " .. hehe ok2 ..cuma mata ni rabun jek ... sepanjang jalan nak masuk ke pejabat Ustaz Othman ni ... rasa mcm diperatikan je.. isyh2 ramai geng kat luo kot ni ..ngeri2 ... hehe :-p

Masuk2 je .. kedengaran bacaan ruqyah kalau den x salah ... ermm ada rasa2 x sedap badan ... terdgr satu jeritan yg biasa aku dgr .. hehe siapa lagi.. kak hajar ada ye ... mudah2an Allah memudahkan segala urusan kak hajar, dilindungi Allah sentiasa dan diberikan kesembuhan ... dugaan yg hebat utk dia .. sedih dan insaf tiap kali terigtkannya ...

Perubatan Maqari Syifa Qurani ... seperti yg Gjan bgtau dr Yaman ... ermm agak arab ni ye .. mulala terigt sessi ruqyah pak2 arab yg agak kasar ni ... aku ni lemah lembut dan penyayang ... hikhik kekejaman dan kekerasan ni mmg aku x berapa suka ... ye ke .. tapi masa keje bertuko menjadi rimau once deal ngan shoowroom ... hehehe :-p ermm malu nak pandang Ustaz Othman tepat2 .. ye le org2 alim kan ... so just peratikan keliling .. ada isteri dan anak2 ustaz ...

So, tiba le masa nak berubat.. disuruh baring.. agak terpinga2 gue .. malu weii .. ermm sib baik dah 2 3 kali gue kena baring kat Darussalam ... mcm mana ek .. ermm so cakap kat jin.. haaa kita jadi mayat ari ni.. wakakaka saiko tuh ... baring le semasa di ruqyah, di bacakan manzil n yassin .. perghh mmg mcm mayat den rasa ... fikiran dah di suruh kosongkan ... dlm hati .. merasuk ke idok aku ni ... hehehe lex2 .. bertenang.. serah diri pada Allah ... rasa la ada sthing mengalir2 dlm badan ni .. kaki ku bergerak2 .. kepala agak sengal2 ubi .. wakakaka adeh ... sabo je le ye ... Alhamdulillah... aku ok je .. hehehe perawat cakap.. tdo ke tadi? x le ..aku senyum je masa tu.. ontah laa.. den ni kalau senyum sonyap je .. jgn percaya .. den punyo bisu .. hehe kalau Gjan ada masa tu.. mau dia serang .. selamat dia dalam bilik .. hahaha .. dengan kepala sengal2 ubi ... Kak Hajar tego .. awak ada .. hehe iye2 .. kawan mana?? .. x de .. sikit je jawab , then aku tanya ... ok x ?? TAKKK !!! waaa itu jin sudah jawab maa.. hehe senyum je aku pada kak Hajar n dik Gjan yg duduk dlm bilik belakang ...

Duduk ditepi dan peratikan Pija dikerjakan oleh Ustaz Othman ... hehehe seronok tgk ustaz merawat .. sgt garang yee ...gegege berkelip2 mata ku ... hahaha ... cabut mata.. gegege... bg bom ye .. uwaaaa bom ..ngeri2 .. hehe tapi beh la tgk ustaz rawat kat area rahim tu .. ustaz x rawat gue sebabnye kan gue dah sihat ... wakakaka ampeh kena luku ngan Gjan aku ari ni kat Drsalam ...hehehe pengalaman baru .. mmg seronok ... cuma utk tahun ni .. g kursus2 ni x dapat la nak join .. kursus kawen leh laa.. wakakaka ngeri2 kena sakat lepas ni ... hahaha :-D

Seronok dapat bertemu Ustaz Othman dan keluarga .. ramah2 semuanya ... dapat jumpa Tn. Albab n Ustaz Zed ... malu bile Gjan kenalkan .. salam perkenalan ye ... yeaa dapat air zam2 free .. 2 botol .. nak telan sebotol sebelum g Drsalam .. mau kasi lawan2 dalam badan .. waakakaka .. adeh mcm2 aku ni ... hehe thanks pada Gjan sbb bawak kitaorg g jumpa Ustaz Othman ... ustaz ni .. nampak mcm x pandang org keliling je ... tapi leh rasa mcm ustaz tgk je gue tekun tgk dia merawat .. hehehe mmg suka tgk org merawat ni .. saje je suka2 .. hehe sebelum balik wife ustaz ..jamu kami makan2 ... terima kasih Amsyiq .. mudah2an succes di samping merawat dan berdakwah ... ok nak log out .. nak siap2 .. nak g Drsalam petang ni ... x tahu laa Gjan nak luku kat mana lagi .. wakakaka :-p

No comments:

Post a Comment