Saturday, March 20, 2010

Hatiku makin keras....

Salam semua ...

Hati apa yg keras tu? Hati ayam? Hati lembu? Hati-hati??? wakakaka hati gue le ... ermm hati yang dulu lemah lembut macam agar2 dan selalu di main2 kan orang .... pengalaman mengajar diri ... mengambil tahu mana yang perlu sahaja dan mula cuba mementingkan diri sendiri tanpa memusnahkan diri sendiri .... betul ke apa yang aku buat ni ....

Ermm... bagi aku ... nilai adab dan akhlak bukan terletak sangat pada nada suara yang lembut atau manja ... selembut mcm mana sampai gigi lagi lembut dari lidah pun dah x memberi kesan pada aku .... nilai adab dan akhlak sebenarnya datang dari hati ... nilai menghormati setiap orang tanpa mengira siapa .. bagi aku adalah satu nilai murni yang mengzahirkan ...siapakah orang itu ....

Dua2 adviser aku ... suruh aku keraskan hati ... lebih tegas dan jangan layan sgt minah suara lembut yang suka berpura2 dalam hidup ... berlemah lembut dengan aku sekarang ni ...dengan hajat nak suruh aku ajar dia buat full set of accounts ... suruh la kawan2 dia ajar kan ...hehehe nak ke dia ...semua kawan2 dia tahu dia buat semua akaun kat opis aku ...hehe dia tulis dalam FB dia ...dia ni mmg ngok ngek skit ... aku kan dalam friend list dia ...ermmm x faham la mana pergi kebijaksanaan dia ni .... mungkin dan banyak pergi pada nak tunjuk diri bagus pada semua orang...berlagak bagus macam big bos ...suke mengarah2 orang ...

Aku dah malas sangat nak ambil tahu hal dia ... aku hanya nak buat kerja aku yang melambak2 ...bo2 tak percayakan dia ... makanya kerja2 itu makin melambak2 atas meja aku ... ermm mcm mana bos nak percayakan dia ... kalau ada kerja bos suruh buat ... dia buat muka mcm expert main terus je bagi kat bos2 ...ermm x faham la apa yg dia anggapkan aku ni dalam opis ... so kalau dia leh main langgar je aku ... lantak ko le .... x kuasa aku nak ambil tahu sgt ... atlast bila dah mula tensen ...nak berenti x tahu nak kerja apa ... nak kerja akaun clerk?? jatuh standard dia lagipun gaji nak tinggi2 je ... ermmm macam2 manusia ni kan ....

Baik aku layan diri aku ... buat kerja aku .... tapi agaknya betul laa.. HATI AKU DAH KERAS ... dan banyak kali dia menanggis dalam opis ... aku x kesah je ... aku dah x rasa apa ... mungkin dan tak kuasa nak layan atas layanan hampeh yg dia bagi pada aku ...siapala aku ni ...hanya pecacai di mata dia .. hikhik

Rasulullah SAW seorang manusia agung yang baik hati kan ... aku memang nak jadi sebaik Rasulullah ... tapi bila mengenangkan sikap dia yang naik tocang bila orang mula baik dengan dia ... aku x kuasa nak layan dia ... bila mengenangkan sikap sombong dia mengarah2 orang lain ... aku tawar hati .... biarla dia dengan apa yg nak dia buat ... yang penting kerja2 dia yang aku suruh siap .. aku bukan di upah untuk jadi guru tak bertauliah ....dulu memang ada janji nak ajar...tapi bila dah kurang ajar ...ajar2 la diri sendiri yer...hikhik ok cau cin cau..nak g keje ni...hehe tata

No comments:

Post a Comment