Friday, March 5, 2010

Merenung dalam diri ...

Salam..

Ermm.. tetiba jek rindu kat seseorang yang aku x nak rindu lagi ... x tahu la kenapa yer ... setelah lama x ke masjid ...atas sebab "bercuti" dan x sempat nak balik awal ... maka aku ke masjid semalam ... rindu nak baca yasin ramai2 .. haaa wahabi x baca yasin malam jumaatkan ...hikhik so aku bukan wahabi yerr.. ehem2 ...hehe

Dalam hujan lebat yang mencurah2 menyimbah bumi .. pandang langit sambil hati berdoa .. Ya Allah dah nak pukul 7 ni ... nak g masjid ... berhentikan la ujan ni Ya Allah ... ermm dlm dok menunggu ..ujan makin lama mulai renyai...Alhamdulillah ... belasah je laa.. meredah hujan renyai2 .. masuk Mydin nanti singgah jap beli payung ..

Sampai je dalam masjid ..azan pun berkumandang di udara .. tenang2 ...jgn kelam kabut .. pak imam tunggu...hahaha ... Alhamdulillah ...sempat jemaah ... selepas je solat nak tunggu majlis bacaan yasin .. aku dok bertenang dan memandang sekitar masjid ... ermm tenang je duduk sini kan ... then tetiba ada satu perasaan ..semacam aku merindukan seseorang .. dan orang tu seperti berada sebelah bahagian jemaah lelaki ... isyhh apekah ini ... mainan perasaan atau mungkin ada sesuatu ... doa ku panjatkan ... mudah2an Allah memakbulkan ...

Ermmm.... dalam minggu ini aku dalam mood kesedihan ...perasaan yang sama sewaktu bersama seorang budak yang tak dapat aku selamatkan ... ntah laa.. bila aku membebel tu ..means aku masih mengambil tahu diri budak tu dan masih nak membetulkan dirinya ... agar kerjayanya makin bertambah baik ... bukan main ikut suka perangai dia ... aku pun x sempurna mana .. menggantikan yang buruk2 itu dengan kebaikan kan adalah sesuatu yang baik ... menjadi seorang yang lemah lembut dan berhati budi yang baik2 kan adalah yang terbaik .. walaupun kadang2 dipergunakan .. ermmm ntahlah .. Ya Allah ..apakah makna ini semua .. ujian kah ini untuk ku sekali lagi ... mudah2an aku makin matang dan bijak dalam menanggani masalah ini .. niatku menasihati bukan untuk menghancurkan dirinya ...walhal kadang2 ada perasaan nak menumbuk muka dia buat perangai .. huhuhu ... dugaan ...dugaan ...sabo ye zai

No comments:

Post a Comment