Friday, January 1, 2010

Mulakan tahun baru dengan Istighfar



Istighfar
Album : Kompilasi Terbaik - Sandaran Cinta
Munsyid : Saff-One
http://liriknasyid.com


Astaghfirullah Robbal Baroyaa
Astaghfirullah Minal Khothooya (2x)

Robbiy Zidniy 'ilman Naafi'aa
Wawaffiqlii 'amalan Maqbuulan
Wawahablii Rizqon Waasi'aa
Watub 'alayya Taubatan Nashuuha
Watub 'alayya Taubatan Nashuuha

Astaghfirullah Robbal Baroyaa
Astaghfirullah Minal Khothooya (2x)

Wahai Tuhan daku bermohon
keampunan dan kemaafan
tambahkan padaku ilmu yang berguna
terimalah amalanku
dan perkenankan taubat hambaMu

Robbiy Zidniy 'ilman Naafi'aa
Wawaffiqlii 'amalan Maqbuulan
Wawahablii Rizqon Waasi'aa
Watub 'alayya Taubatan Nashuuha
Watub 'alayya Taubatan Nashuuha

Astaghfirullah Robbal Baroyaa
Astaghfirullah Minal Khothooya (2x)



Ermmm... tahun baru ini di tempat kerja yang baru, bertemu dengan orang yg baru ,cara kerja yang baru .... cabaran,ujian dan dugaan akan sentiasa bersama kita ... mudah2an aku makin kuat dan tabah menghadapinya .... bertemu dengan bos kecik aku yang baru benar2 menginsafkan aku ....benar2 menarik aku untuk mendidik diri menjadi seorang manusia yang sentiasa berhemah dan berlemah lembut dalam setiap perbuatan ... ahli2 syurga semua lemah lembut kan ... berkata yang baik2 sahaja kan dan penuh dengan kasih sayang dan sifat2 positif ... [^_^] hehe comel sgt akauntan aku ni ... sgt penyabar orangnya ... nak buat jahat pun tak sampai hati sebabkan kebaikan yang ada dalam diri dia ... sebab tu korang x nampak aku online sentiasakan during opis hours.... ermm bukannya line x clear ...line clear bebenor ... dengan lcd aku sebesor gaban yang menghadap dinding dan duduk dalam bilik .... nak bertenet2 senang je tapi tu lee .... tak sampai hati nak jadi jahat sgt ...hehe sikit2 jahat leh lg kot ...

Boboi pun pelik agaknye kenapa aku tak online ...hikhik rindu akak ye boboi .... wakakaka :-D sakit perut aku gelak .... hehe :-p~~ ari2 lalu depan masjid kesukaan ku ... cuba nak masuk waktu pagi ...gelap semacam je tgk... tak takut cuma rasa boleh x boleh je kalau nak masuk ... selamat ke kalau masuk ... hehehe aku kan comel orgnyeee...wakakaka perasan2 ....haha insya Allah akan cuba nak biasakan solat pagi disana nanti tapi sebelum masuk nak bgtahu pakcik guard tu dulu ... kena kuatkan semangat jugak sbb selalunye kalau aku dok sorang2 dlm tempat muslimah ...aku akan ada rasa sthing2 pelik .... hehe org comel kan ..ramai org minat...wakakaka ada yg nak termuntah baca kan....hikhik :-p

Banyak perkara yang aku tanamkan tahun ini .. bukan azam cuma mahukan perubahan ... menjadi lagi baik dan lagi baik .... mudah2an Allah sentiasa menjaga aku ... benar ...JAGA ALLAH, ALLAH PASTI MENJAGAMU .... xde la menyimpan azam nak amal mcm2 ayat... cuma mahu mengikut nasihat Tn. Aji baba padaku .... rindu pada tn.aji ... bila nak marah je .. ingat tn.aji terus tak jadi ... hehe Gjan tentu jeles ...wakakaka :-D doakan aku ye kawan2 ... seorang yang comel, manja , lurus bendul , sensitif, penyayang, tegas dan kadang2 kepala angin garang mcm baby tiger .... wakakaka sudah mula merepek2 ye ... ok le tata sampai sini je entry my new year ...ahaksss... hehe

SELAMAT TAHUN BARU SEMUA ... muahhhssss ....hehe :-D

1 comment:

  1. Assalamualaikum, kalau nak tau cara beramal dan beribadah menepati as-Sunnah layari: yayasan-ilmu.blogspot.com

    ReplyDelete