Wednesday, January 20, 2010

Salam kepenatan...hikhik

Tajuk yang agak meletihkan ...haha xde laa..Alhamdulillah, dah mula membiasakan diri ... kalau keje di Habib dulu berfikir bila ujung bulan je ...sekarang hari2 kena fikirkan ... perubahan demi perubahan kena dilakukan ... idea perlu di curahkan untuk memperbaiki syarikat bos aku .... maybe aku akan mula turun ke Segamat ujung atau awal bulan ini ... untuk memudahkan proses aku membuat akaun syarikat ... apa yang letih di sini ... aku kena betulkan kesalahan2 yang dibuat oleh account officer yang lepas .. dengan nak mengajar junior aku plus nak membuat kerja2 yg kebiasaannya dilakukan oleh bos comel aku .. semua sekarang ni tolak kat aku ..ermm penat tapi seronok ... ingat pesan akauntan aku di Habib .. enjoy with ur work Zai, i know u can !! waaa thanks Ms.Chong .. i know u like me rite ...wakaka we enjoy doing work together kan .. kan ..masa tu deme syok2 turun cawangan buat stock take .... hikhik enjoy gile keje ngan Ms. Chong ... satu sikap dia yg aku paling suka .. tak menyusahkan org bawahan dia ... even faks or fotokopi ..dia yg buat sendiri ...

Post yang lepas aku mengamuk2 dengan Junior aku ... tapi bila aku fikir2 balik .. lantak la dia .. sebab apa tau ... dia sendiri yg rugi sebabnye tak ambil peluang nak belajar dr aku .. walaupun aku dah basuh die .. ermm pedulik la dia ... hehe aku mahu kehidupan yg lebih tenang dan bahagia .. buat apa shj ko nak buat asalkan keje yg aku bagi siap ... hehe nak membuli pun boleh ni ...tapi bio le dia tgh seronok duduk kat kerusi tu ... ada masa dan ketikanya ... dia akan betul2 sakit kepala ... sikap pemalas die tu ... aku akan biarkan shj .. hehe jahatkan aku ... dia tak minat buat akaun ni..dia cuma nak gaji besar shj ... maybe ada sesuatu yg Allah nak beri pengajaran pada dia ... dia nak apply keje penari ...well terpulang aku cakap .. bulat mata dia dpt tahu bos comel nak bawak aku travel .. dia mmg ske travel2 ni ... kok bawak engko buat apa .. mana leh prepare cek kat cawangan ... ekau tahu buat tu je .. tu pun malas nak buat listing..aku jugak yg buat..buat muka poyo sakit ... chatting x sakit ... hehe takpe2 ... senyum je .. ada masa Allah yg balas ... hehe tapi benar kan ..rezeki yg berkat bukan shj bila kita bagi pada mak ayah tapi kalau kita keje dgn ikhlas dan x curi tulang kan ... Alhamdulillah, pengajaran lepas byk mengajar aku .. kesian lak tgk Junior aku .. gaji beso dr kelayakan dia tapi x cukup2 duit ... ermmm agaknye seronok selepas naik pangkat jadi assistant bos comel .. dia approve claim staff pun aku senyum je walhal aku ganti tugas2 bos comel ... hehe ntah laa.. aku x perlu kan itu semua agaknye ... merendah diri dan bertenang2 serta bersabar bagi aku akan membuah kan hasil ... insya Allah :-)

Hari ini dia buat perangai lagi ... dlm nak demam2 tu dia buat2 sakit bila buat keje ... hehehe sabo je le .. tapi dok hepi bila chatting dgn dj radio kat opis aku ... hehe opis aku dah ada radio .. dlm tempoh percubaan ni ... lantakkan dia ... malas aku nak layan ... bila dia menyuruh2 orang buat keje ... aku ckp jangan .. nanti nama ko busuk ... pesal suruh dak sales bank in duit .. kan dah kena ngan HR Manager ... hehehe aku sengih je ... bodoh jugak budak ni..dah la pemalas .. hehe bio2 kan je luncai terjun dengan labu2nya ... hehe tadi dah kantoi chat , HR Manager lak tu .. bio2 ..sabo kan je .. hehehe bos comel ckp .. lagi 2 bulan dia tak ok .. maybe akan berhentikan dia ... bio2 .. malas aku nak amik tahu sgt ... mcm mana aku biokan dia chat... mcm tu aku biokan dia buat akaun subsidiary ..hikhik degil ye ngan aku ... hehehe namanya ni jahat dlm imannnn daaa... hehe :-p~~ pengalaman bersama orang sepesen mcm dia ni banyak mengajar aku .. tak guna nasihat lebih2 ... dia buat2 bodoh je .. dia x akan dgr ...ermm tapi aku rasa dia mmg ada le BO dia tuu....hehe baik aku layan keje aku yg makin menimbun2 ni ... ok le cau cin cau ... akhir kata AKU MAHU KETENANGAN ... :-)

No comments:

Post a Comment