Friday, January 22, 2010

Benda pelik2 minggu ni ...

Ermm awal minggu ini aku dikejutkan dengan peristiwa yang pelik ... pelik bg aku...orang yang biasa2 aje ni ... pagi isnin ku dikejutkan dengan satu suara... nak kata mimpi ... aku x nampak pepe ...cuma aku terdengar suara lelaki betul2 di telinga kanan ku ..... membisikkan "bukan mereka yang memberikan rezeki,akulah yang memberikan rezeki"...aku hanya kedengaran ayat ini ... dalam Surah Toha Allah berfirman “Dan perintahkanlah keluargamu serta umatmu mengerjakan sembahyang, dan hendaklah engkau tekun bersabar menunaikannya. Kami tidak meminta rezeki kepadamu, (bahkan) Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan (ingatlah) kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertaqwa.” [Surah Toha:135]...setelah aku menyelidiki berkenaan ayat ini..Rasulullah SAW ada menganjurkan ayat ini dibacakan bila kita mengalami kesempitan dan kesusahan dr segi rezeki ....

Aku tertanya2 ... kenapa aku kedengaran suara lelaki membisikkan ayat ini ... selepas habis shj dibisikkan ayat ini.. kedengaran azan subuh ... adakah ia ada kena mengena dengan doa ku pada malam hari ... ermmm andai ia benar ... mungkin Allah menyuruh ku untuk lebih redha kepadaNya .. :-) terima kasih Allah, Alhamdulillah ... sayang Allah ... aku tahu Allah sayangkan aku .. peristiwa satu pagi di opis ku pada minggu ini juga benar2 membuatkan aku sebak ... tak putus ucapan Alhamdulillah di mulutku ... murah rezeki aku lately ini ...Ya Allah..semoga rezeki ini bukan hanya untukku yer ...tapi untuk semua insan di sekeliling ku ..peliharalah akhlak aku ..perbaiki la agamaku ... aku tahu aku bukan hambaMu yang terbaik ... Kau masih berikan macam2 dlm hidupku ...

Satu lagi perkara pelik terjadi dlm hidupku .. dlm dok melepaskan penat bekerja seharian...selepas solat maghrib..aku chatting bersama boboi ...boboi nampak rilek je sekarang ni ek...hehe chat2 ngan boboi..bgtahu dah nak balik.. si boboi ni mmg ske menyakat2 aku .."kak, balik nanti kan..akak jumpa lelaki berjambang,kumis nipis dan rambut kemas" ...ehh sape ni.. "nanti akak jumpa la.." eeee...budak ni..mula la nak merepek2 tu..dlm hati agak saspen juge...hehe so siap2 nak cabut ... lepas keluo kedai je..aku jalan menunduk ...wakaka dgn harapan x jumpa le sesapa..aku kan pemalu2 manja ..ahakss..hehe bila di depan masjid india..kelihatan ramai sgt jemaah depan masjid tu.. isyh kalau x tgk betul2 kang tak pasal2 meraba lelaki aku ni...wakakaka :-D so jeng..jeng..jeng...tetiba je aku menaikkan kepalaku ...guulppp!! Ya Allah, seorang lelaki berciri2 seperti yg disebutkan boboi bertentang mata denganku ...adehh dengan jubah dan serban puteh dia bersalaman dengan geng2 tabliqnye ...apalagik..muka terkejuzzzz le aku..hahaha lepas je aku melepasi mamat tu... mulut aku membebel2 menyumpahi akan boboi...wakakaka :-p~~ gile2..takmo jumpe boboi lepas ni..ilmu scan dia semakin mengganas...wakaka

Aku seperti biasa ...semakin sibuk hari demi hari ...ermmm bile le aku nak bersenang lenang ni ek .. bila balik keje le zai..wakaka ..aiyak mudah2an semakin kurus..jgn makin menembam sudah laa..hehe ok2 laa.. nak tdos lena2 ..esok nak koje laie ..biasale retail line ..waktu weekend le duit masyukkk..hehe ok cau cin cau...tata

No comments:

Post a Comment