Sunday, January 17, 2010

Tiga minggu berlalu ...

Ermmmm... hanya itu yang dapat aku komen ...hikhik :-p takde laa... banyak benda yang aku lalui sepanjang 3 minggu ini ... letih...penat ...capek ... tired .. nak tulis dlm bahasa apa lagi ek ...haha tuh yg aku rasa sekarang ni .. tapi demi masa depan aku tak akan putus asa .... kenapa ek aku keje gila2 ni ... aku nampak sesuatu disitu ... bukan nak kejar profesional certificate ... nak kejar kedudukan ... ermm just for my mom .. banyak kesukaran yang mak lalui ... so aku nak bagi sesuatu pada mak ... mudah2an Allah sentiasa bantu aku .. walaupun sekarang ni ... hidup kitaorg agak baik .... Alhamdulillah .. tapi tak salah kalau kita lebih usaha ke arah yg lagi baik ... sangat letih hari ini .. ingat nak mengadap guru mengaji ....hikhik gue igt nak postpone next mth aje ... hehe kena minum kacip fatimah ke ni ....wakakakaka mampos kena gelak .. hehe

Menghadapi kesukaran

Di mana2 je kita akan menempuhi kesukaran ... ada yang suka dan tak suka pada kita ... sekali lagi aku bertemu dengan manusia yang mempunyai perangai serupa Ms. S yang ku kenal dahulu ... sekarang ni aku kena jaga assistant aku ... ermmmm aku ni takde la kashaf pun....hikhik tapi based on experience .. kita leh kenal manusia tu macam mana kan .... ada yang jenis sensitf tak habis2 ... mengungkit2 benda yg sama .. sensitif kemain ... ada yang jenis ingat negatif2 je ... ada yang tak pedulik pun ada .... selagi nama manusia ..tak akan lepas dari kesalahan sebabnye kan kita ni tak berapa sempurna kan .....

So, aku ambil pendekatan berterus terang .... terperanjat besar kawan tu ...hikhik ... aku paling tak berkenan pada orang yang menyuruh2 orang lain, walhal tu keje dia ... minggu depan mmg aku nak saiko je minah tu ... tak malu agaknye tgk bos sendiri buat keje dia ... tahu cakap yg bos comel aku tu nak mintak tolong staff buatkan keje dia pun teragak2 nak cakap .... kalau agak2 nak duduk mengangkang layan facebook n ym 24 jam ... baik buat business sendiri ... alangkan aku pun dia menyuruh2 ....hehe mmg nak kena ... gue kire je ...gue simpan .... attitude mmg hampeh .. lembut2 manja tergedik2 ... ermm silap besar satu opis ngan aku ... mengunakan orang lain utk back up diri dia ... terkejut muka dia aku sentuh hal tu ... tak jadi dia nak balik awal sesuka tekak dia semalam ... dapat gaji je ... cuti senin n selasa sebab turun johor nak mengadap muka pakwe tersayang ... ingat aku x tahu ke .. aku pun tak tahu mcm mana aku leh tahu seme ni ..wakakak based on experience or ntah laaa... Allah nak bantu aku agaknye ... semalam memang aku cakap sikit je ... ko nak balik .. balik ... aku x masuk campur hal ko ... big bos tanya, aku ckp ko balik ... no back up ... buat hal ko sdri .. nak keje .. keje ... nak main2 ... blah ... hal ko , nak orang back up ...dah back up ni yg ko bagi ... fikir le sdri .. huhu aku memang tegas ... ada masa gelak ...gelak ... time buat keje ...buat ... nak main ym,nak fb ...sile, asalkan bukan dari pagi ko terhegeh2 tak buat pepe & masa buat overtime nak main2 ... memang nak kena basuh dengan aku ..

Tak faham dengan manusia yang tak reti diuntung dan nak dengar nasihat orang ... keras kepala ... senang je layan ... nak keje ..keje .. tak nak keje ... ramai orang nak keje tempat ko tuh ... nak kata kena tekan buat keje tu ... takde la pulak ... aku plak kadang2 buat keje dia ... ermmmm ntah laaa... aku rasa umur 24 tahun zaman sekarang ni ... matured2 semuanya ... sebab seme kawen awal ... ermmmm gedik2 nak kawen sesangat .. keje x mahu ... aiyakkkk ni sesi meluah perasaan ke apa ... serius ar .... senin ni gua saiko dia .... nak motivate macam mana x tahu laa... dah puas motivate, seminggu je jalan .. ada ke patut .. dia salah x suruh bos sign cash cek betul2 .. suruh aku jumpa bos mintak sign ... huhu gue tenung dia balik ... bos comel aku plak yang tolong dia ... mmg ampeh ... memang dia nak kena dgn aku ...

Wakakaka ... aku dah mula membebel2 ... tapi Alhamdulillah ... aku ni cakap je .. kadang2 aku x buat ... tgk la mcm mana ... tak baik suka sound2 orang ni ... bajet mcm bagus pulak kan .. padahal kita ni sama je .. ke kubur jugak tempatnya ... ntah ... aku cuba berikan yang terbaik ... buat sesi luahan hati .. kalau agak2 melampau ... gue senang je cakap ... buat cek pun kelam kabut ada hajat nak jadi junior exec gua ... fikir baik2 ... letak diri tu kat mana sebenar tempatnye .. wasalam ... ok ar nak log out ... suara mak sgt merdu dari dapur ...hikhik

No comments:

Post a Comment