Saturday, February 7, 2009

MyFebruary

Selalunye bile sebut February je,seme org kan terpikio kan Valentine Day ..alaaa kisah paderi yg mati kena bunuh tu ... teman x la menyambutnye Valentine Day tu,just mention je ...nak kata Islamic sgt haku ni..tak laa jugak..biasa je walaupun member2 masa study dulu selalu tanya... ko blaja sekolah agama ye zai? betul ke ko duk kat PJ ni zai? ehehehe biasa je la member ...haku ni sedang mencari diri ini.. banyak kisah dlm bulan February ini yg meninggalkan kisah suka duka dlm hidup haku ....kenapa ye??

Bulan ni le haku dilahirkan... nak kata hepi sgt besday bulan 2 ni... idok le jugak..sebabnye cepat jadi tue leee...wakakaka... rugi tul..kalau lahir bulan 12 ..leh le menyamor2 kan..hahaha.. actually haku ni x kesah sgt coz pasal usia ni ... coz aku mmg sempoi n redha atas ketentuan ilahi ...jika begini la jalan kehidupan yg aku lalui ...aku redha dan bahagia ... susah nak judge bahagia ni ..x sama takrifan bahagia ..mcm kat Palestine..kalau dpt elektrik ni ..pasti diaorg bahagia ...tapi yg kita kat sini...ermm saje je muka sardin ada letrik ..hahaha membazio lagi ade lee...wakakaka ada yg terasa kot...hahaha sabo ye...

Bulan February jugak perkenalan haku ngan my best buddy..someone yg show me what life it is ...zam zam ala kazamm...hahaha si zam ni mmg sempoi,mulut laser,kelakar,penuh dgn ilmu kehidupan dll lagi laaa... sekolah dia adalah di jalanan.. dia manusia yg x takut dgn cabaran .. dah masak dgn tipu helah manusia sekeliling.. syukur die dah ada kedai di Plaza Angsana skrg ni..bangga dgn die .. survive diri dgn keje printing t-shirt,wat grafik n jahit2an ..ehehe malu haku ngan dio ni..pandai menjahit ... hahaha... so die la..org yg mula2 tahu pasal kejadian yg bagi aku agak menyedihkan sepanjang hidup aku ... sori beb..wa x yah pakei daun kelor tu..hahaha thanks for being my best buddy ...

Bulan February ni selalu buat haku teringat pada jiran sebelah umah sewa masa study dulu .. dia meninggal dunia dlm eksiden kete semasa dlm perjalanan utk memenuhi jemputan perkahwinan member satu course ...ok la jujur ek..hahaha die ni MySecret Admirer... hahaha.. aku pun admire gak kat dio..hahaha seme terbongkar bila member yg tahu dia suka kat aku call lepas baca kisah eksiden arwah ni dlm paper Metro... selalu gak perasan die pandang haku kat pagar..kat library..waaaa zai perasan comel !!! hahaha .... dia x jadi nak usha aku hanya sbb dia agak aku dah ada tunang...waaa...terperanjat den.. kenapa?? sbb ko pakai cincin laa..aiyakk ni cincin mak..pakai sbb rindu kat mak..mintak kat mak nak pakai ... isyh2 ... baru tahu bilik kitaorg sebelah menyebelah je ..ehehehe selalu tertanya2 awek umah sebelah yg mana satu bilik sebelah ngan bilik die .. upe2 nye suka dgr haku mengaji (yg tajweed x berapa nak betul ni..ehehe) .. tapi itu laa..namanye qada n qadar Allah ... kata member,kalau ko kawen ngan die..ntah2 ko janda muda beb.. ermm...itulah namanye takdir .. tak semua yg kita rasa baik utk kita adalah yg baik utk kita..Allah Maha Mengetahui mana yg terbaik utk kita ... peristiwa ini mmg benar2 meninggalkan kesan bg haku bila memikio kan pasal qada n qadar dr Allah ....

So MyFebuary ni..byk jugak kisah2 sedih yg aku rasa bio la aku simpan sendiri..atau ntah2 aku dah lupa sbb sbgai org yg selalunye positif..ehehe aku suka melenyapkan kisah2 silam ..like mcm delete memory gtu... sama mcm when aku ada crisis ngan some one ..for me better aku x jumpa n bercakap dgn org tu..hati aku x sakit dan aku x menyakitkan hati die .. jalan hidup aku mudah .. aku sayang siapa yg sayang aku .. aku akan cuba bersabar dgn siapa yg cari pasal dgn aku ..tapi aku akan attack org tu bila dia dah melebihi dr standard yg telah aku tetapkan..hahaha bila aku dah dok diam2 ..jgn cuba nak kacau2 ... siap la kau..hahaha mula la jadik bengkeng ...tapikan aku bengkeng ke?? iye kot sbb aku dah jumpa byk manusia yg zalim dan suka ambil kesempatan atas diri yg comel ini..wakakaka ...

Next time mengarut lg laa..chaoo...ehehe :-p

2 comments:

  1. Bertenang, bertenang..
    Setiap kejadian ada hikmahnya.
    Bak kata org, safe the best for the last.
    InsyaAllah
    Jangan tension2..

    Gi kursus bekam, ilang tension.. hehe

    ReplyDelete
  2. Wakakaka..save the best for last tu ayat akak leee... my motto..
    Isyhh...hancur badan sape yg akak bekam nanti..hahahaha.....

    ReplyDelete