Saturday, February 14, 2009

Setanggi Syurga - Inteam


Percaya kata janjiMu

Kerna ku yakin apa di genggamMu

Keharuman setanggi syurga

Bukan kilauan sebilah belati


Tersiksa jiwa merindu

Bagai terkurung dibasah tengkujuh

Kewangian aroma bunga

Tak menggugah keteguhan iman


Cinta tak pernah terbunggar dan terlebur

Pada redup renung mata yang menipu

Tuntas ku mendaki

Puncak cinta teragung


Izinkan aku melafazkan kata

Bicara hati yang mudah diterjemah

Betapa aku gerun pada teduh untuk bernaung

(Kerna awan itu rapuh)


Bahagia buat mereka

Yang bertemu cinta yang teragung

Yang membawa ke syurga hakiki dan abadi


Dendam tak marak menyala dan membakar

Oleh putih salju yang berguguran

Kerna dosa itu

Lebih hitam dan kelam


Ku anyam rindu menjadi hamparan

Kerna ku pasti adanya pertemuan

Di sana nanti bukti cinta suci dilafazkan

Tak bertemu pengucapan


Percaya kata janjiMu

Kerna ku yakin apa di genggamMu

Keharuman setanggi syurga

Bukan kilauan sebilah belati


Kata janjiMu...

Seharum setanggi syurga
Lirik yg puitis membayangkan keinsafan dan rasa kasih seorang hambaNya kepada Penciptanya...lirik yang penuh bermakna bagi saya... betul laa..hidayah itu dr Allah..Dia Maha Berkehendak pada siapa yg ingin diberikan hidayah itu... hidayah adalah tanda kasih sayang Allah pada umatNya..Jika dahulu saya sedih,marah dan mcm2 perasaan negatif atas dugaan yg saya hadapi... sekarang,saya bersyukur atas dugaan itu ...ia banyak membuka mata saya atas kasih sayang Allah yang tidak terperi untuk saya...
Ya Allah..Aku Mohon Perhatian dariMu...
Ya Allah..Aku Mohon Kasih SayangMu....
Ya Allah..Aku Mohon Taufik dan Hidayah drMu utkku....
Ya Allah..Aku Mohon Perlindungan dariMu di setiap detik nafas ku...
Ya Allah..Aku Mohon Kau Makbulkan Permintaanku pada tiap ketika...
Amin..Amin Ya Rabbal A'lamin....


No comments:

Post a Comment