Monday, February 1, 2010

Semakin berjambang semakin diuji ....

Waaaa...lamanye gue x online ek...ehehe salah satu sebabnye keletihan ...pantang nampak bantal je...terussss ilang...haha then lagi satu masalah internet connection kat umah ni...aiyakkk entah laa... sekejap ada...sekejap xde .. TENET MCM AMPEH LER TELEKOM... ERMM AKU POTONG KANG !!! hehehe marenye aku...

Macam2 yg terjadi minggu ini... gue dpt g interbiu lagi...Alhamdulillah... aku melihat ini sebagai satu tanda ujian dan juga tanda kasih sayang Allah yang memberikan rezeki kepada aku ... kerja2 berjalan seperti biasa..selepas ini..aku kena percepatkan kelajuan kerja tahap sepantas sonic...hahaha...terlepas nak ke ganu...hahaha...selamat2...lagipun masa tu gue ngah x berapa sihat..kalau gue ke ganu jugak..alamak muka mcm hampeh le gue... ermmm la ni ngah rasa sengal2 skit... x marah,agak tenang cuma sengal2 je... ermm xpe laa... Allah suruh bersabar agaknye ... tenang2 ye zai...hehe

Tgk tajuk kat atas tu tentu seme ingatkan aku kan yg berjambang....wakakaka takde laa... salah seorg manager di opis aku ... ermmm ntah laa...sejak dua menjak ni.. dia semakin menampakkan kegatalannya .... bila bercakap ngan aku berpeluh.. pagi2 nak duduk dlm bilik aku baca paper ... panggil saya awak ... masuk bilik aku pasti jengah2 nak tanya aku mcm2 .. helloooo...aku bukan assistant ko yer... ermmm tapi kejadian petang jumaat lepas mmg buat aku rasa hilang hormat terus pada dia ... dia nak speaker , so aku speaker yg aku simpan dlm almari ... dgn penuh hati2 ... aku hulurkan speaker tu dengan sebaiknye untuk elak2 touching2 ni la kan ... chittt ampeh punye orang....jambang je panjang...mmg aku rasa mcm nak campak je speaker tu masa tu dan sepak kaki dia ... adeh...aku ni masih ada rasa mau jaga air muka...lagi2 mas ada masa tu ... aku pun pelik...xde tempat lain ke nak sambut speaker tu .. kire aku dah bg dengan sebaiknye ... dia nak jugak sentuh tangan aku ni ... ermmmm ... terus aku x pandang muka dia dan buat keje ....

Besoknye seperti biasa ... masih lagi hormatkan dia sebagai seorang manager ...cuma gaya cakap aku dah jadi lain ar....hehehe melaser jek ... weiii jambang tu sunah nabi ... kalau ikut sunnah nabi.. perangai tu baik2 le weii...adeh gue mcm nak pekik mcm tu je ... Alhamdulillah...masih bersabar ye ... kenapa ek ... dah ramai aku jumpa mcm ni.. muka mcm ahli syurga...tapi perangai nauzubillah ... entahlahh...mungkin ada sesuatu yg Allah nak tunjukkan pada aku ... yup ..Allah bagitahu sekarang dari awal...so senangla aku nak jaga perlakuan aku bila berkomunikasi dengan dia ... memang aku rasa mcm nak cukur je jambang dia tu tau ... sabar je la zai ... Allah nak uji ni ... selagi takde lelaki bergelar suami yg menjaga aku .. beginila agaknye kan ... alaaa ada jugak yg dah kawen kena kacau kan .. pepe pun jaga tingkah laku dan akhlak kan ... so si jambang ko memang sengaja mencari nahas dengan aku ...hehehe ok le nak habiskan cuti2 day ni ngan lepak2 ...hehe tata

1 comment:

  1. Salam miss zai.

    Dalam dunia ni macam-macam ada kan? Berhati-hatilah menghaapi orang macam ni. Baca pendinding diri dan Bismillahil lazi ... ketika nak masuk ofis dan ketika buka pintu bilik.

    ReplyDelete