Monday, May 4, 2009

Update selepas 8 bulan fokus merawat diri ...

Hampir 2 thn telah berlalu peristiwa yang bagi aku amat menyedihkan terjadi dalam hidupku ... sebelum dari kejadian ini pun aku pernah terkena ilmu2 yang menyesatkan manusia ni .. Alhamdulillah, ilmu2 dari rakan2 sekeliling dan dari guru silat ku (duduk tepi padang je..hehe layan cikgu borak2 ) banyak mengajar aku untuk menjaga diri ini sebaiknya ... aku sendiri tidak menduga ... persahabatan ku dengan rakan2 yang menuntut di Mesir dan Jordan semasa perkenalan kami di Mid Valley banyak mengajar aku ... adik angkat kesayanganku yang tak pernah aku temui .... bila nak jumpa je ada sahaja halangan ... hanya sms,telefon,ym dan gambar sahaja penghubung kami ... dari mula pertemuan dia secomel kanak2 lelaki manjadi bapak budak yang tinggi lampai ...ehehehe... bangga sekarang dia dah bertugas di Majlis Agama Islam Johor ....



Perkenalan ku dengan ilmu berkaitan perubatan islam dan kepercayaan orang melayu tentang benda2 mistik ni banyak ku perolehi dari mereka ... benar lah.. Allah tidak menjadikan sesuatu itu sia2 ... walaupun hubungan kami ada yang telah terputus .. aku x putus mengutuskan doa buat mereka yang telah banyak membantu aku ... ada juga aku dapat ilmu dari rakan2 yang menuntut silat batin ... Alhamdulillah,aku selalu ditemukan dengan manusia yang menyayangi aku dan sangat menjaga perihal aku ... walaupun atas dasar sahabat sahaja .... kesemuanya ku temui sewaktu aku masih menuntut dahulu ...



Peristiwa di rumah sewaku dahulu, bila diingatkan kembali ... aku amat bersyukur ... aku ditemukan dengan sahabat2 yang menyayangi aku ... ditemukan kembali dengan ustaz yang mengajar ku di Uitm Pahang... Ustaz Wahairi,kat mana ye ustaz sekarang..rindu dengan ustaz yang kelakar .. kebanyakkan yang mengajar aku adalah ustaz2 yang amat kelakar..dari sekolah rendah sampai la zaman ku menuntut ilmu di menara gading .... sebab tu la aku amat sayangkan Dato' Ustaz Ismail Kamus ...ehehehe ... lumrah laa bagi aku orang yang amat ceria dan suka gelak2 ni kan..ehehehe... positive mind ...kalau tak positive pun,aku akan cuba jugak tuka jadik positive ... hehehe :-D



Sewaktu rumah sewa ku diserang oleh jin lelaki bodoh tu..ehehe ... pada malam kejadian hanya aku sorang sahaja yang ditidurkan ..maybe lepas aku bg cadangan suruh call member kitaorg yang ada ilmu silat batin,suh dia tengok2 kan .. jin geram,dia tdokan aku..wakaka... ngantuk gegila aku malam tu.. aku x dapat menyaksikan mcm mana diaorg ikat kalung tuh ... cuma lepas beberapa jam diaorg ikat kalung tuh ..aku tersedar dan cuba mencari alternatif lain .. mengadu ngan adik angkat dan sahabat ku Imran ... adik angkat suruh bersabar dan dia akan ikhtiarkan dari jauh manakala Imran pulak buat solat hajat n ajar aku beberapa ayat untuk pendinding diri ....tengah malam tu kami dapat mendengar pintu umah berdentam dentum bunyinya ... aku jugak orang pertama yang diserang jin..ehehehe sebab aku ler yang bawak member umah jumpa Ustaz Wahairi ... byk jin x suka aku upenye ek,dari dulu ...hehehe baru skrg aku sedor ...wakakakaka...sabau je le yerrr... :-p



Selepas 8 bulan berubat dan merawat diri sendiri..banyak pengalaman pahit dan manis yang aku temui ... macam2 manusia dan jin yang aku temui...wakakaka ... ada yang berniat baik nak membantu,ada yang mempunyai maksud2 yang tersirat..ehehe bertemu dengan sahabat baru dan bertemu dengan perawat yang aku anggap seperti ayah yang banyak memberikan aku semangat untuk melawan gangguan jin dan syaitan ni ... mereka x putus mendoakan kesembuhan buat aku ... walaupun diaorg x cakap... tapi aku tahu ...hehehe..

Ada beberapa kursus yang aku telah ikuti,tujuannya untuk memperolehi ilmu dan dapat merawat diri sdri,kalau tak dapat merawat pun atleast tahu macam mana nak protect diri sdri .. seperti kata Dr.Amran, yang sakit pun kena belajar merawat diri sdri ... tak boleh nak harap pada perawat je ...kena ada inisiatif sdri dari pesakit ... Macam2 pengalaman yang aku kutip sepanjang 8 bulan ni...gaduh2 ngan perawat..adik gjan la especially .. gaduh2 ngan kimi pun ada ...wakakaka.. biasa laa.. jin2 mana nak perawat n pesakit ada hubungan yang baik ...dari Kursus Ijazah Dua Kitab Syeikh Wahid ke Seminar Rawatan Islam di Shah Alam, membawa aku ke Kursus Kaedah Jibrail, kaedah menghafaz Al-Quran seterusnya aku ke Kursus Santau Ustaz Mokhtar. Baru2 ni,aku ke APIUM lagi... kesana mengikuti kursus selama 2 ari ... Seminar Perubatan IQ Insan ... insya Allah,nanti aku akan coretkan pengalaman semasa kursus ... ok la nak tdo laa..hehehe :-D


No comments:

Post a Comment