Thursday, May 7, 2009

Update selepas 8 bulan fokus merawat diri 2..

"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan) dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan)". (Al-Imran:200)
Selepas 8 bulan mencari ilmu dan merawat diri sdri di samping pergi ke pusat rawatan untuk di ruqyah,banyak ujian dan dugaan telah aku tempuh ... dengan bermacam masalah yang datang dari segenap arah hidupku ... kesabaran ku benar2 teruji ... ujian dan dugaan dari Allah bukanlah sia2 .. diberikan pengajaran dan peringatan tanda kasih sayang dariNya ... gaduh2 manja dengan perawat ..wakakaka... orang sekeliling yang susah nak memahami ... influence2 dari jin la ni kan.. suka kalau tgk kita ni sedih2 ni ...
Tujuan asal aku memijakkan kaki ke Kursus Perubatan Islam hanyalah untuk menuntut ilmu bagi merawat diri sdri .. incase sthing happen atas family aku pun ..insya Allah aku leh bantu ... tanpa aku sedar , sesiapa yang dah join kursus2 ni dan ada ilmu rawatan Islam ni ghupe2nye telah di cop muka mereka oleh jin2 semalaysia ni.. hehehe... setelah mempunyai ilmu yang sedikit ni dan cuba beramal seistiqamah mungkin ... datangla ujian dari Allah .... apa yang awak akan buat bila bertemu dengan orang yang meminta pertolongan??? Ya Allah, benar2 teruji aku ... aku bukan perawat..aku menidakkan ... semakin aku cuba melarikan diri ... sorang demi seorang datang meminta pertolongan dari segi nasihat, mcm jadi pusat rujuk la ek ....
Perasaan sedih akan menyelubungi aku pabila aku tak dapat nak membantu .. mungkin sebabnya aku ni jenis manusia yang suka meletakkan kesusahan orang lain seperti aku yang rasa .. aku menyelami perasaan mereka ... andai aku kaya,pasti aku akan bukak Pusat Rawatan Islam seperti hospital2 swasta skrg ni ... memberikan keselesaan kepada pesakit dan memberikan semangat untuk terus hidup di samping bantuan2 untuk menguatkan kekuatan ruh ...adakah aku insan yang dipilih untuk menjadi perawat?? Aku ni lemah dan x banyak amalan... aku benar2 teruji pabila pertama kali aku meruqyah .. mmg mencabar kesabaran aku .. tapi bila di nilai2 kembali .. baru aku tersedar,Allah nak memberikan aku peringatan supaya aku tak leka dan lalai lagi ...
Pengalaman pengsan di masjid semalam benar2 memberikan aku semangat dan keberanian ... there's no turning back kata gjan ... once dah jejak kaki ,aku kena kukuhkan pendinding diri ... kalau tak senang je deme nak attack aku balik ... wakakaka pengsan di masjid ... ada le yang aku buat kat masjid tu..alangkan nak solat jemaah pun boleh buat aku mengigil2 .. ni aku ada wat xtra aktiviti dalam masjid ...ehehehe ... sib baik tak buat Qursy 313 ...ehehe mau balik umah naik ambulance aku ..wakakaka ... :-D
Mudah2an Allah memudahkan urusan aku dan memberikan aku kekuatan dan keberanian seperti panglima perang Rasulullah ... amin ... ehehee

No comments:

Post a Comment