Monday, September 7, 2009

Daie Hijau di Ramadhan..

Credit utk MFR Studio...cantik lukisan dia ni kan...

Suka sgt pic ni... remind pada sape tau.. pada Ustaz Wan Asrul @ Kimi ... masa 1st time tgk tuh... eh mcm kimi laaa... hehe :-D then, email kimi pic ni ... lawa kan kimi ... kalau akak org lidi leh le akak lukis...wakakaka... gaya dalam pic ni.. mcm org yg seakan2 kimi masa g Kursus Panduan Solat Musafir kat Masjid KLCC... masa tu solat kat atas ... tgk jemaah lelaki kat bawah... hehehe lama gak la jenguk ke bawah.. kimi ke tuh? mcm kimi laa ... pelanduk dua serupa agaknye ... mcm masa kat Masjid Jamek jgk laa.... dua kali aku toleh .. eh kimi ke tuh.. aiyak dia jeling aku laa... hahaha tgk lagi laa... alaaa dia sengetkan badan dia .. saje je le tuh.. hehe kimi kompom bebel aku lepas ni ... wakakaka :-p~~

Bestla MFR ni... dak engine kat Japan yg ada mcm2 bakat... very talented and very laser jugak laa... mcm gjan...wakakaka pandangan2 nye selalu bertentangan.. tapi membuka minda utk berfikir ... kadang2..kita perlu ada yang pro and cons dlm hidup ini ... kata2 laser yg menusuk ke dalam jiwa...nampak mcm kejam ..tapi kadang kala diperlukan utk kebaikan ... ermm byk jugak air mata aku mengalir disebabkan kata2 yg menghiris jiwa ni... wakakaka tapi tu laa... kata2 tajam tu yg buat aku bersemangat utk mencari kesembuhan ... "Kalau akak x nak berubat, apa akak nak jawab depan Allah ..kenapa akak x boleh beribadat utk Dia? " waaaaa... meraung aku masa diberikan kata2 pedas ni ..... aku mmg amat bersyukur... ramai org di sekeliling aku yg berikan aku semangat dan tunjuk ajar .. alamak air mata dah meleleh2 ni... hehe :-p

Sedih plak dgr UIK baca hizib ni... ulang2 dgr... masa mula2 dgr tadi, kepanasan n berbau hangit... Alhamdulillah, skrg dah mula lega... bila tgk muka2 ulamak kat negara kita yang dah mula nampak berusia.. rasa sayu je hati ... Alhamdulillah, sejak khabar angin UIK meninggal dunia.. makin byk kuliah2 UIK yg dpt aku dgr ... eh jap jap... saya terima ijazah hizib bahar ni ustaz yer...wakakaka :-p~~ kompom Gjan gelakkan aku lagi.. lex ar dik...andai Allah izinkan.. dptle menuntut ilmu dengan ustaz ek... tapi ustaz garang ngan anak dara ... :-p hehe (x ta'asub yerr.. sayang je ..hehe :-D) ...

Utk MFR.. keep it up ... teruskan usaha dakwah saudara... mudah2an balik ke Malaysia dengan result yg gempak2 k .... Utk Kimi n Gjan, thanks sbb beri byk tunjuk ajar pada akak ... walaupun akak ni selalu bg soalan yg menampakkan kebodohan akak .. akak percaya pada... kalau x tanya lg la bodoh ... wakaka jgn bodoh sombong .. rugi wooo... hehe ok ar nak bungkus ni... esok nak keje ..purpose posting nak lekat pic tuh je kat blog ni... hahaha sbb suka kat gambo tuh... hehe ok2 ... selamat meneruskan ibadah puasa semua... mudah2an aku dpt berpuasa sampai le ke penghujung Ramadhan ini .... amin ..

2 comments:

  1. InsyaAllah, tulah, hadith nabi sebut

    Ulama itu pewaris para nabi.
    Ulama tidak mewariskan dinar atau dirham

    Jadi,

    Maka ulama'-ulama' ni memerlukan pewaris, untuk meneruskan kerja2 para rasul. Kalau tak orang Islam nak amik ,sape lagi kan?

    Lex ar kak, ni sape yg sensitif ni 2,3 hari ni.. wakakak :p

    ReplyDelete
  2. Akak sensitif bukan 2,3 hari .. akak berhari2 ..wakakaka :p~~ lex ar dik... ahli syurga je hati2 yg lembut ni.. wakakak perasan2 ...

    ermm tapi akak mmg cuba nak jadi lemah lembut kembali seperti dulu2 ... x mudah.. akan diduga..mudah2an Allah bantu utk jadi yg lagi baik.. :-)doa kan ek..

    ReplyDelete