Saturday, September 12, 2009

Yang di Rindu....

Uitm Lendu, Melaka

Yang ku rindu,

Rindu sangat pada tempat aku belajor ni.... almost 7 tahun aku disini ... buat diploma n degree accounting... pic2 masa blaja ada ...cuma nak cari scanner la pulak... dr Pre-Acc kat ITM Pahang... aku dapat sambung blajo kat Melaka ... masa kuo result degree lak.. aku dpt Uitm Shah Alam ... tapi sebab aku takut, aku ni lupo diri ... hehe so aku decide further degree kat Melaka je ....

Rindukan tasik berhantu yang ada jambatan gantung tuh... hehe Rindukan Masjid ... yang boleh aku nampak dari bilik asramaku ... Rindu azan seorang abang senior...kalau x salah Abg Dollah ... azan dia mendayu2 mcm takbir raya .. mmg syahdu je dgr masa subuh .. Rindukan campus life .. selalu tgk budak2 lelaki kejo potianak beramai2 ... elehhh ramai2 x challenge laaa.. wakakaka ...

Dulu stay kat Block Balqis ... ada kes senior mcm dirasuk sthing sbb putus cinta ..sampai cari awek dia kat block aku.... nak mengamuk2 ...perghhh gabra gile masa tu..senja2 ada ke patut layan jiwa depan tasik berhantu tuh... kes gaduh2 ngan budak Ehsan ... tgk Piala Dunia pagi2 buta.. memekak je.. wakakak mcm jantan la blok kitaorg masa tuh... paling kelako tgk budak Ehsan basuh baju depan tv..wakaka cam nak gile aku gelak... siap jerit panggil Abg Halim tgk anak buah dia kat bawah .... noti dulu aku ni .... hehe tapi noti dalam iman k ... wakakak :-p


Kenangan di Glomac

Yang ku rindu,

Rindu dengan geng2 aku masa kat Glomac.. Allah dah menetapkan ... aku x dapat lama dengan diaorg...setahun stgh shj ... ermmm kisah sedih dan gembira ada kat sini .... dugaan hebat utkku bermula disini ... Alhamdulillah banyak ilmu yang aku pelajari .... berada di Corporate Finance mmg besh ... aku redha rezeki aku x ada di sana... aku redha telah ditentukan begini ... aku xmampu nak commit dgn kerja .... biarla aku berundur .... aku tahu bukan kehendak aku ... ada satu masa, aku nak potong rambut pendek2 waktu tgh malam .... ermm takpe laa... serah pada Allah ... :-)

Rindu dengan geng2 bfastku ...dengan kakak2 yang sama sakit denganku .... aku rasa diaorg dah makin sihat ... maybe org tuh dah x buat benda2 mcm tu lagi ... bila telefon diaorg pun..aku dah x dgr batuk dan dada aku pun x sakit... lupa nak tanya kesihatan diaorg..sebab bila call je mmg meriah dan penuh dgn gelak ketawa ... igt masa dalam opis..sakit mcm mana pun... masih boleh ketawa dan tersenyum ...mudah2an dilindungi Allah sentiasa ...

Buat Linda, aku sayang ko ... tabah beb dgn kehidupan ..aku tahu ko kuat ... kuat dugaan utk ko awal tahun ni .. weii rindu ko laa... :-( linda,aku dah ada geng bfast.. tapi x sama mcm ko.. thanks sbb percaya pada aku ...

ITM Jengka,Pahang

Yang ku rindu,

Jengka!! tempat jin bertendang.. hehe takut sgt nak g sini ... ceritakan ketakutan nak kesana pada ustazah kat skolah... ustazah kata.. dia x de ilmu nak bekal... dia suh aku amal yassin selalu ... Alhamdulillah, sepanjang disana ... x pernah terserempak dgn hantu... hehe cuma nampak kucing hitam pandang aku masa nak g solat subuh kat masjid dan dgr kak pon menyahut ikut budak sebelah menyanyi tgh malam... wakakak tdo berpelukan aku masa tuh..dah la tgh exam masa tu...

Rindu Awis Qarni, rindu sgt2 ... ada kesempatan je.. aku mmg solat jemaah di masjid ni ... kebiasaannya tiap subuh hening, aku dan roomatesku akan ke masjid sebelum azan lagi ... berani kan kitaorg.. wakaka xde makna.. beranikan diri je .. hehe ada sekali kitaorg lambat ke masjid ... rupa2nya ada muslimah histeria kat depan pintu masuk masjid ... selamat gue x pergi awal.. kalau tak dgn gue2 sekali histeria ... ntah pebenda la yg dia nampak tu kan...

Rindu suasana kehijauan,kedamaian dan keislamikan di sana ..hehe dgn Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man sbgai Ketua Bahagian Agama Islam (lupo la designation dio.. ketua ustaz2 la kan...hehe) mmg islamik la ITM ni... alunan zikir akan berkumandang tiap kali nak masuk waktu solat... ustaz garang akan halau budak yg tgh bersukan balik asrama ..suruh g masjid... hehe kenangan masuk ladang limau... makan kat dining hall yg wajib pakai kain.. wakaka so kelako ...

Kenangan terindah bersama geng2 Pre-Acc aku ... Ustaz Wahairi ... roomates ku yg dah lost contact.. mana la diaorg.. paling beh... masa Ustaz Wahairi buat spot check... aku x bgn2 dr tdo..walaupun dah kena kejut banyak kali....hahaha siap berbungkus dalam comforter... hehe ustaz cakap, biar2 ..dia mengantuk tu... ohhh anak murid saya ni..sambil tgk meja study aku.. wakaka malu gile jumpa ustaz dalam kelas esoknye... hehe :-) sedih sbb x dpt sambung kat sana .. aku yg xmo sbb aku asyik demam je sbb rindu kat mak masa tu... dpt balik sekali je rumah masa kat sana.. sbb jadual aku packed gile ... pengalaman masuk kampung2 .. bersihkan surau masa join PKPIM mmg fun gile ... ermm rindunye.. dgr khabar.. Uitm Pahang dah x mcm dulu... sedihnye dgr ...


Masjid Jamek, Kuala Lumpur

Yang ku rindu,

Rindu kat masjid ni selepas hampir 4 bulan aku singgah tiap kali balik dr opis ... Solat Maghrib selalunye dan kadang2 je solat Isyak .... tempat yg beri ketenangan utk aku .... tempat aku nak menangis ... hehe tempat tdo pun ada jugak.. itu pun kalau dah penat sgt atau aku sakit sgt ari tu .... bulan Ramadhan ni aku x dapat nak berkunjung ke sana.... cuma hari ni dpt singgah skjap ... pagi2 lagi dah dgr alunan zikir ... buat aku termenung sambil menunggu tren LRT yg lambat... hehe :-)

Macam2 peristiwa terjadi kat sini ... tiap kali aku berada di sini.. aku seolah2 dpt merasakan kedatanganku seperti dialu2 kan ... semacam ada satu perasaan... ntah laa.. aku mmg rasa seronok kat sini ... cuma kdg2 rasa risau jugak bila ada lelaki yg tenung2 aku... ada rasa sedih dan malu.. maybe sebab aku sakit agaknye ... salah ke aku sakit ... aku ni kan degil, aku tenung balik ... tunduk balik.. padan muka ... hehe tahu la..ada byk ilmu,berserban segala... tapi jgn la tenung org mcm tu.. tapi x tahu la kalau diaorg2 tu mmg gatal ke apa kan.. wakaka eeee benci lelaki gatal .... geram betul aku .. Insya Allah.. lepas cuti raya ni .. aku akan kembali ke sana...

Rindu.. pemberian Allah... tak salah utk rindu... kadang2 perasaan rindu ni adakalanye buat kita bahagia,adakalanya buat kita sedih .... Allah merencanakan sesuatu yang bersesuaian utk kita .. perancangan Allah adalah yg terbaik ... kerinduan atas sesuatu kadang2 dpt menjadikan kita lebih bersemangat utk meneruskan kehidupan ... banyak lagi yg aku rindu... tapi aku simpan dlm satu peti yang ku tutup kemas ... sebab aku tahu.. kerinduan itu bisa membunuhku ....ceewahhh ayat novel la fiqa ... wakaka :-p serah pada Allah... qada n qadar drNya ...

Ya Allah !!! Aku rindu dia ... hehehehe :-p (iklan je ... hehe )

3 comments:

  1. hehe... ayat novel tu kak :P btul2...kerinduan tu bisa membunuh...kekadang jgn dilayan sgt perasan rindu kat kisah2 silam...nnti asyik duk pikir 'if only' je. d past tu dh lepas, bersyukur and appreciate wat we hv now... buat memori indah baru (ayat novel akak juge~!:P)

    slamat berpose kak~! :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. akak puasa lagi nih.. hehe :-)
    tapi akak rasakan dik... ayat novel adik in english lg berhabuk2 rasanye ... hehe kita rindu Ramadhan yg x lama lg akan menghilang.. mudah2an berkesempatan lg di thn hadapan...

    ReplyDelete
  3. mana gambor blok Ehsan ni...tak adil le cam ni..studio AD takde..

    yang paling penting..jambatan gantung tu ekekekeke

    ReplyDelete