Saturday, February 6, 2010

Go for it or not??? ermmm

So amacam Zailina??
Macam mana chik??
Kak, jadi ke kak amik??
Kak zai, jgn la kak... akak berenti ke?
Macam mana na? mak x kesah ...
Chik..jadik ke ko?

Then, selepas call HR Exec ptg semalam ... mmg buat aku lega sgt ...ermm mcm mana ye bang? ntahlahh.... awak berat hati ye .... dah istiharah x ni? ...dah, rasa lapang je,rasa tenang je pagi tadi ...cuma tu le dah janji nak call abang kan ....

Gini la dik ... abang bg masa 3 ari ...buat solat istkhirah then fikir baik2 .... takpelaa..nanti pandai2 la abang jawabkan ... ermm thanks bang ...Alhamdulillah..ada jugak manusia yg baik seperti abg Aizul ni ...

Aku dpt merasakan yang akauntan aku perasan sthing pasal aku ... Ya Allah ...aku x kuat ... ujian dan dugaan ini utk aku ... kata seorang abang pada aku ... kalau nak kan keredhaan Allah... jalinkan hubungan yang baik sesama manusia dan yg penting hubungan dengan Allah .... adakah ini ada kaitan dgn ayat dr surah Toha tu ... Ya Allah, aku x pandai agama ...aku x pandai nak menafsirkan ... Aku akui ...segala rezeki ni adalah dr mu ... "bukan mereka yg memberikan rezeki, tapi aku yg memberikan rezeki " ... ejen 22048 cakap ... ayat ini ada sambungan nye..maksud ayat menyuruh diperintahkan solat dan menjadi hambaNya yang bertakwa ....

Ya Allah..andai hati ini terlalu lembut untuk mengecewakan orang2 yg baik ....Kau bantulah dalam kehidupan ku ek ... ermmm air mata dah mula nak meleleh ni .... kejar kebahagian dunia tapi menyusahkan bos comel aku yg baik tu ...ermmm hati ini lembut Ya Allah ... benar masa mula2 keje aku rasa penat dan lelah sgt ... tapi balik dari interbiu aritu .. aku dah mula rasa cergas dan segar setiap hari lepas balik dari opis .. adakah sesuatu yg engkau sembunyikan Ya Allah ... aku x kuat ...aku mohon bantuan dr Mu ....

2 comments:

  1. susahnya bla brlaku cmni kn.. rsa serba slh.. xpela kak, ikutlah petunjuk yg Allah bg lps solat istikharah 2.. i pray the best 4 u..=)

    ReplyDelete
  2. thanks dik Yana :-) Alhamdulillah...walau macam mana pun ujian slps ini .. akak akan lg kuat... Alhamdulillah..ada jgk org nk doakan akak ...
    Adik pun take care ok..sentisa dlm jagaan Allah ..mudah2an grade dengan result yg meletup2 ok ...hehe amin ..amin Ya Allah ..maceh adik :-D

    ReplyDelete