Friday, November 13, 2009

Buku yg buat aku menangis ari ini ... huhu


Travelog Haji.. buku yang memang aku teringin bebenor nak membelinya..lupa selalu ... sebab utama aku membeli buku ini kerana nak rasakan bagaimana proses transformasi yg terjadi kepada seorang pensyarah perakaunan UiTM ... aku graduan UiTM lulusan perakaunan ... proses transformasi juge sedang aku alami .. cuma bagaimana caranya sahajanya yg berbeza...

Aku kembali semula kepada Allah setelah di uji dengan sakit gangguan ... ada rahmat dari Allah rupanya ... Alhamdulillah [^_^] ... berikutan daripada kisah yang dipaparkan dalam Siri Ikitibar Dari Tanah Suci yang mendorong aku untuk membeli buku ini ... ingin membaca sendiri luahan hati Prof. Muhd Kamil ... seronok membaca buku ini, seolah2 seperti diri sdri merasai pengalaman itu... persembahan yang jujur ikhlas dari hati yg merobek2 hatiku pagi tadi ...hehehe ... gembira rasa hati bila nama ustaz pujaanku di ITM Jengka dan UiTM Melaka di sebut dalam buku ini ... Ustaz Wahairi yg kini bertugas di UiTM Dungun adalah rakan kepada prof ...

Aku datang awal ke opis ari ni ... dalam dok menunggu pintu opis ku di buka ... sangat mementingkan keselamatan nyeerr opis aku ni .. hehehe .. so aku dok dalam surau dan menyambung kembali pembacaanku ... pembacaan di muka surat 148 benar2 membuatkan aku sebak lalu menangis, mengalir2 le air mata aku .... sebelum tu just leleh2 je air mata ... sebak2 je .. tapi doa yg tulus ikhlas yg dibaca oleh prof sebelum ibadah melontar dilakukan memang menyayat hati ... seolah2 aku rasa seperti diriku .. kenapa ye? sebab aku x pandai berbahasa arab, ilmu agamaku hanya biasa2 je dan bacaan Al-Quran perlu diperbetulkan ... aku seperti mengalami pengalaman itu... doa2 yg dibaca oleh prof sama seperti yang biasa aku lakukan sewaktu aku sakit ... rasa seperti berbicara dengan Allah SWT ....

Subhanallah... pabila aku meneruskan pembacaan di muka surat 149, barulah aku tahu... inilah doa yang paling khusyuk dan amat bererti buat prof ... padan la air mata aku x henti mengalir ... berdoa dalam bahasa biasa lahir dari hati tanpa dibuat2 ...benar2 meruntun hati aku ... tiap malam sewaktu aku baru mengalami gangguan ... aku akan menangis dan berdoa / berkata2 dengan Allah tiap2 malam ... mengadu padaNya... memohon bantuan dari Allah sentiasa dan diberikan kekuatan dalam menghadapi ujian dari Nya ... "Rabbi yassir wala tuassir" doa yg juga aku selalu aku ucapkan ... tapi pengalaman bersama Ms.S mengambil air kolah masjid benar2 mencabar... bibirku x lepas mengucapkan doa ini, mohon Allah permudahkan urusanku ... aku benar2 tengelam dalam pengalaman prof ....

"Ya Allah,tunaikanlah permohonan hambamu ini. Aku teringin menunaikan fardhu haji. Jemputlah daku, ya Allah. Berikanlah kecukupan wang ringgit. Berikanlah tubuh badan yang sihat. Berikanlah kelapangan masa. Berilah keringanan hati untuk menghadapmu,ya Allah."

Bila membaca doa ini, air mata tak boleh berhenti dari menangis ... ermm apakan daya aku kena hentikan tangisanku ..kang orang cakap menangis sebab tak kawen2 lak ...wakakaka cakap2 org kan... hehe dengan muka baru lepas menangis aku masuk opis ... apalagi kena kerumun dek pemberita ...wakakakaka ...sedihla doa ni ... mudah2an Allah terima aku sebagai tetamuNya dan membuka jalanku kesana ..

Tahniah Prof. Muhd Kamil Ibrahim atas buku ini dan kasih sayang yang Allah berikan buat prof ... ya Allah, aku nak jugak leh tak? hehe [^_^] .. kena jadi budak baik2 ye zai ... insya Allah nanti Allah lagi sayang ... thanks PTS utk buku yang best ni ... saya nak buku percuma ek ...wakakaka ;-p~~ ... hehehe



Yeaaaa...beli buku lagi...hehehe .. kepantangan aku pabila berkunjung ke kedai buku ..hikhik baca je selalu tapi x faham2 apa makna surah ni ... sayang lak rasa ... iye2 ... bile nak hafal yasin balik ni zai ... pergi je kursus kaedah jibrail ....hehehe satu pun surah yg dicadangkan aku x hafal2 lagi ... hehehe.. aku buat kaedah tu untuk hafal ruqyah je ... hehe malunye ... bila lagi ni ek .. insya Allah azam tahun baruku .. nak bawak yasin masuk kubur ku ...doa2kan ye kawan2 .... mudah2an dipermudahkan Allah dan berjaya ... hehehe .. ok mau pejam2 mata laaa...hehe tata

No comments:

Post a Comment