Monday, November 2, 2009

Back to back movie mania ...wakakaka

Tadaaaaaa.... back to back movie mania ...kedebushhhh....wakakaka setelah lama x menjejak kan kakiku ke panggung wayang... hehehe mmg masa yg sangat le sesuai ..hehe gue x yah keje ari ahad ... branch mgr buhsan tgk muka kitaorang ... hehehe x payah le dok terperap dlm bilik exclusive tuuu.... mmg sgt sesuai masanyaa.... darjah ketensenan gue meluap2 yee.... mcm nak makan orang jek ... huhu .. so lepas balik dr Pasar Jalan Othman g beli bunga ... kemas2 umah skit n serve adik breakfast ... gosok2 baju, siap2 terus g Sunway Pyramid ... dokek je kat umah, tu yg mcm nak berkampung je kat sana ... wakakaka ... Layan cerita Cloudy with a chance of a meatballs, di adaptasikan dr novel lama ..penulis dia lupa laaa..hehehe ...

Mengisahkan seorang budak lelaki yg sukakan eksprimen dan bercita2 mencipta satu ciptaan yang baru .... beh la not bad .. lagi2 layan 3D kan...mmg syok laa... nak layan cerita2 3D lagi laaa...next time g Imax Berjaya Times Square ... tapi jauh lak dr umah tak sepelaung dokek ye mcm Pyramid ni ... bagi 6/10 bintang le cite ni ... cuma gua mmg part merepek2 ni .. reaksi gua .. ek eleh ...wakaka cam cite sains fiksyen ni mmg aku lemah nak menengok ye... tak masuk akal kadang2 .. hehehe Lord of the Ring tu...adeh mmg x gemor le teman ye ...

Karakter paling suka dlm cerita ni adalah baby boy negro yg comel ni ...hehehe tak kire aku suke gegila budak ni... masalahnya nama dia aku lupa ...hahaha ampeh je aku ni ...agaknye terkojot tgk hot dog beso turun dr langit agaknye ...hahaha cuma suke la tgk big giant jeli o tu .... romantik gila mamat tu bg Jelly O Giant mcm istana tu .... hehehe ... sweet2 cumil je loving style deme ...wakakaka :-D

Comel kan baby boy negro ni....tadah mulut dia nak mamam candy ..wakakaka :-)

Sidang menengok kartun2 di waktu pagi yer... khas utk adik bongsu ku ... tapi aku yg terlebih enjoy ...wakakaka adik lelaki ku call... nak join n ajak tgk Papadom ... beh gak layan ni ... beli siap2 tiket n pergi ke Jusco untuk solat .. hehehe surau Jusco mmg beh ... hahaha solat dulu lepas tu g shopping2 ek kat JJ ... pusing2 n shopping sambil tunggu adikku abis keje ... chett tunggu punya lama sampai lapo2 ..dia dah makan dulu ..ampeh je ... pe lagi pekena kenny rogers ar ... gua dah lama mengidam black paper gravy die ... makan2 black paper kasi toncet rasa pedasnye ...wakakaka punya la tunggu lama.. beli mixed fruit dulu ... ok gak ni..ikut sunnah nabi mamam buah dulu ...hehehe ...

Makan2 then masuk MPH ... x ingat dunia masuk ni ... wakakaka rasa mcm nak buat khemah je dlm kedai buku Tuan Syed Al-Bukhary ni ... dah ponek beli buku ... makan aiskrim la plak...wakakaka... Tutti Frutti..aiskrim dr juice bebuah .. perghhh strawberry aiskrim dia mmg marvellous gile seh... beli satu cup je... bubuh banyak2 ...letak mcm2 dressing...hehehe kongsi2 makan adik beradik ... sedap giless... hehe lom kul 4.20 ni... before asar tu makan lagi ... hahaha belasah crepe le plak ... mampos tembam le lagi aku ..hahaha .. after asar lepak2 jap kt JJ ...nak dokek kul 5.30 masuk panggung ... layan Papadom plak ...

Boleh tahan le cerita ni ... mmg menghiburkan .. aku mmg ske afdlin..hehe comel2,cute , adorable, funny and hugable ...wakaka dik fiqa ske yg hugable ni ...wakakaka :-p~~ mcm teddy bear kan... nak tampo2 je muka tu kan.. wakakaka .... story dia pasal kasih sayang sorang ayah pada anaknye yg melampau2 tahap gaban gegila ... itu pun selepas dia menyesal dia banyak mengabaikan family demi business ... fun bila tiap kali arwah bini dia muncul dengan mcm2 kostum ..hehehe bagi 8/10 ar ... beh gila ..gelak beso aku tadi .. dah lama x gelak mcm tu .. hehehe .... dlm cinema melantak jugak .. hahaha adeh ari makan2 aku .. so habis2 je movie trus balik umah ... Alhamdulillah dpt aku maghrib di rumah ... utk x menghampakan mak, maka kami pun makan lagi lauk rendang daging cili padi mak yg sedap itu ... sayang perut kenyang..kalau tak makan dengan pinggan2 sekali .. hehehe :-D


Yeaaa...beli buku TGNA lagi ... hehehe yg aritu pun baca x abis lagi ye zai ... hehehe alaaa ni pun dah tahan2 nafsu nak beli buku ari ni ... hehehe tebal jgk buku ni .. tebal tapi comel je size dia tu ... hehehe bila nak abiskan ni ek ... takpe2 ... kena kelik kehulu kehilir...abih le tu nanti .. hehehe tak bukak pun lagi plastik die ...hehe ... baca travelog haji dulu ar ... ni mmg lama den tunggu ...

Beli jugak buku kecik comel amalan surah2 pilihan ... surah2 yg nabi suruh baca before tdo ada..tuh yg nak beli sgt2 tu..dah la comel2 je kan... leh bawak g mana2 ... mmg kecik sesgt ... lebih kurang mcm picture dlm blog ni ar .. comel kan ... tapi kena la amal lagi le comel ... hehehe insya Allah, mudah2an di mudahkan Allah ... :-)


Yeaaaaaa.... buku yang memang ditunggu2 .. hehe tiap kali g book store aku lupa nak membelinya ... eh rasa mcm nak beli sesuatu tapi lupa yerr ... hehehe Alhamdulillah, dapat jugak nak membaca pengalaman yang mengubah kehidupan lecturer UiTM ni ... mudah2an aku jugak akan berubah kearah kebaikan sehari demi hari .. mudah2an Allah tambahkan keimananku dan sempurnakan agamaku ... :-) ... eh ok laaaa... nak baring2 sambil baca buku ... esok nak ke Darussalam, jumpa ustaz kesayanganku ..insya Allah :-) walaupun garang ngan anak dara .. huhu :-p wakakaka tata

No comments:

Post a Comment