Saturday, November 21, 2009

Puisi Ketika Cinta Bertasbih




“Cinta adalah kekuatan, yang mampu mengubah duri jadi mawar, mengubah cuka jadi anggur, mengubah malang menjadi untung, mengubah sedih jadi riang, mengubah setan menjadi nabi, mengubah iblis menjadi malaikat, mengubah sakit menjadi sihat, mengubah bakhil menjadi dermawan, mengubah kandang menjadi taman, mengubah penjara jadi istana, mengubah amarah jadi ramah, mengubah musibah jadi muhibah… ITULAH CINTA”

" Sekalipun cinta telah ku huraikan dan ku jelaskan panjang lebar,namun jika cinta kudatangi aku jadi malu pada keteranganku sendiri"

“Meskipun lidah ku telah mampu menghuraikan, namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang, sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya, kata-kata pecah berkeping-keping begitu sampai kepada cinta”

“Dalam menghuraikan cinta, akal terbaring tak berdaya bagaikan keldai berbaring dalam lumpur, cinta sendirilah yang mengerah CINTA dan TERCIPTA…”

Bagi aku filem ini comel sgt...hehe mcm besh2 je percintaan diaorg kan..dah baca buku ini ..cuma tak dapat lagi nak tgk filem ini .. akan keluar Ketika Cinta Bertasbih 2 ... suka dialog akhir clip di atas ... ingin menjadi seperti Saidatina Fatimah yang tidak pernah dimadukan seumur hidupnye .. ermm so sweet kan.. mudah2an suami aku tidak akan mendua,mentiga dan mengempatkan aku ...wakakaka ... aminnnnnnn....hehehe :-D Saidina Ali tentu sayang sgt kepada Saidatina Fatimah kan ... insya Allah nanti nak beli buku pasal Saidatina Fatimah pulak ... ada terbaca yang Saidatina Fatimah meminta agar jenazahnya dikebumikan pada waktu malam kerana mahu menjaga auratnya ... SubhanAllah ... bilala aku nak sempurna menutup aurat ni ek ... mudah2an Allah permudahkannya .. amin :-) kata kawan aku .. kena kawen dulu ko ni ...hahaha belasah kang...wakakaka :-p~~

No comments:

Post a Comment