Tuesday, November 3, 2009

Menangis jumpa UIK ... huhu

Setelah sebulan.. aku ada dating ngan UIK ...wakaka gelak2 yer ... seperti biasa ye ... before jumpa UIK je .. aku ada angin kus2 ... mangsa kali ini ialah siapa lagi kalau bukan Gjan dan Pija ... wakaka hanngennn je aku ngan diaorg .... memain ye ... sakat2 je lagi aku ye .. topik tu x SESUAI okeh..hehe then mmg siyess masa korang nak menyakat aku tu mmg x sesuai bebenor ... angin kus2 ku menderu2 je ..baran semacam mcm nak telan orang le .. hikhik sape le yg baran tu yer? :-p~~

Hari yang sgt kusut bg diriku...huhu sgt kelam kabut ye... aku x menyedor2 nak subuh..selalunya tdo kul 4 pun aku leh bgn subuh ...isyh2 pagi ni sedor2 je terus qada subuh ... baju x gosok lagi ye..barang2 seme x prepare lagi yer.. perut pulak lain mcm je sakit nyee... adehh serba tak kena la aku pagi tadi ... hampir 2 jam aku bersiap .. kejadahnye jadik mcm tu .. dlm hampir pukul 10 baru aku bertolak keluo umah ... aiyakkk sgt mendebarkan perjalanan kali ni ... fikir duit lupa nak keluo kan lebih semalam laaa... pakcik teksi bawak kete mcm bersiar2 je gamaknye ... minah jual pas lrt leh tanya aku soklan bodoh masa aku beli passcard ...ringan je mulut aku nak jawab ... beca ...isyh2 ... ngok ngek aku nak naik lrt kan ..kejadahnye aku beli utk bas ... eeeeee menambahkan ketensenan aku ... patah balik g kiok beli air soya ngan snickers ... tensen2 .. mamam snickers meredakan ketensenan aku ... hehe perut still denyut2 panas ... zikir2 dlm hati kasi tenang2 je ..bio comel2 je jumpa UIK ... wakakaka :-p~~ comel lerrr sangat yerrr....hahaha

On the way sms si Gjan... waaa Gjan saje je nak provoke aku kasi mengamuk2 merasuk agaknye ... membaran la aku masa tu ... wakaka lutut dah lemah2 bila dah nak sampai Taman Melati .. perut usah cerita laa.. mcm ada makhluk pusing2 dalam tu... buat2 tenang je ... sampai kt Darussalam .. Hj.Ismail tgk kad aku ... banyak kali dtg ye ... insya Allah, nak sembuh tu.. then haji bising kenapa x ruqyah limau masa aritu ... haji ni kan... aku dah le kepanasan tensen ms tu ... nak bising2 lak .. malas nak layan, tak jawab pun soalan tu...wakakaka rasa pipi dah panas semacam ... Gjan lak bg sms membakar jiwa "Bakar dia ustaz...hehe , Bila lagi nak kena cucuk perut ..ehehehe "... reply "eeee bencila ckp ngan dia ni" .. Gjan reply balik ... "Ahahah, sms je kot ..hehehe" ... weii panas weiii ...Hj.Ismail suh masuk bilik ..aik bilik penuh semacam ni .. aku nak berdiri ke ... upa2 nya ada makcik mengelabah ajak anak beranak dia duduk sekali ... Hj.Ismail ckp ..ehh 5 org je kenapa ramai ni ... makcik ni bising.. eh takpe laa duduk sekali .. Haji sound mana boleh... daftar dulu ... Ustaz dah mai..eh kenapa ni.. x cukup ye ... aku berdiri sebelah ustaz tersenyum2 ... hehehe (yeaaa... berdiri sebelah ustaz :-D) ... sgt gembira ye di situ.. hehe

Jeng2 ... tiba la masa untuk di ruqyah .. aku duduk hujung sekali ... duduk je baca bismillah dan aku berdoa ... " Ya Allah, dengan rahmat dan berkat yang kau berikan buat Ustaz ... matikan punca penyakit ku dan sembuhkan daku " sambil memandang muka Ustaz ... doa ni le yg gjan suh aku amalkan bila membaca yasin .. hehehe beh, seronok feedback dia .. wakakaka ... sampai nak pengsan le rasanya masa baca yasin baru2 ni kat masjid .. hehehe :-) .. Ustaz mulakan dengan Al-Fatehah ... aku dah mula rasa syahdu .. plan nak hafal set ruqyah ustaz ni ... then ustaz baca kafff haaa ainn sodddd .. bila ustaz mula baca bismillah je ... air mata aku gugur ... huhu mula2 just mengalir2 je ... last2 tersenguk2 dah .... berjurai2 air mata aku ... syahdu semacam .. aku zikir dlm hati ... doa lagi kali ke-2 ... lagi makin kuat nangis aku ... ustaz, banyak kali baca kat belakang aku .. lama ustaz duduk belakang aku ... yg peliknye..aku menangis sambil sembunyikan muka kat dinding .. huhu sedih ye .. malu lak rasa ada budak2 kecik 2 orang tgk aku menangis ... tapi air mata masih keluar ... last sekali ustaz tiup2 n usap2 ... bangun2 dengan air mata ckp kat haji ismail ... haji, nak jumpa ustaz ek .. ustaz yg baru lepas tiup2 air senyum je dengar ... aku tunggu luar .. keluo2 je seme orang pandang aku .. malu yerr ..

Dengan muka x sudahnyerr... wakaka aku masuk bilik .. ustaz, tak leh lama .. so simple2 je .. duduk aku tunggu sambil tengok muka ustaz ngah borak ngan haji ismail ... ustaz tgk kad aku ... banyak kali awak datang yee... anguk ... duk pj ye .. anguk ... ustaz tgk muka aku.. aku dah mula nak sedih2 balik ni ... ustaz tenung je muka aku .... takpe2 .. kali ke-3 yer.. yg itu kita buat lain kali .. jumpa lagi sekali yer... ustaz mcm nak g somewhere je .. ada hal agaknye .. tuh yg ustaz punctual ari ni .. hehehe ... aku pun tak sanggup nak lama2 mcm dulu ... nak menangis je rasa .. mandi limau yer... hehehe adeh mandi lagi ye...ustaz siap pesan tu ..

So, plan awal nak g jalan2 lepas g berubat tak jadi yer.. xde mood dah ... sampai umah tepat2 azan zuhur ... masuk2 je umah.. mak baru nak hidang lunch .. mamam ngan mak n adik ... pas mamam g tgk tv sat ... bosannya tgk tv ni ... amik wudhu n solat ... online jap usha blog n berita kes MAZA kena tangkap ... usha TAQ ari ni...tetiba je aku genius ada soalan nak bagi .. hehehe ... so lepas tu apa lagi .. badan dah mula rasa kepenatan ... tarik bantal le .. so mcm comel2 je tdo .. wakakaka :-D hahaha lena ke pengsan dah kul 6 lebih baru sedo .. cepat2 solat asar n tunggu maghrib ... lepak dalam bilik tunggu Isyak sambil baca buku Travelog Haji ... lepas solat je terus turun bawah duduk2 lepak ngan family sambil tgk tv .. itu le kisah sehari ku ... hehe menangis2 ye .. ermm apa la petanda nye ek ... mudah2an kesembuhan hendaknya .. amin :-) Sori hazila coz x dpt sampaikan salam ko pada ustaz .. aku sayu ari ni .. wakaka ko je le jumpa ustaz sdri ek .. :-) ustaz x makan ko punye,dia cucuk je sikit .. hehe :-p~~ ok mau tdo..esok gue keje ... tata

No comments:

Post a Comment