Monday, November 30, 2009

UIK cucuk tadi...sakit sgt... :-(

Aku mengaku aku agak lagha 2 3 menjak ni ... dah mula sihat je malas nak g berubat ..Gjan pun mula nak membebel sbnarnye tu.. hehehe :-p tapi bila dia ada je .. aku ada je hal dan domam2 teruk ... ari ni g Darussalam ... ikut adik g keje ... dia anto kat pasar n temankan beli bunga ... awal sampai Gombak tadi .. so decide lepak kat masjid, buat Solat Dhuha dan berehat dalam Masjid As-Syakirin ... tetiba je rasa lapo ... hehehe so g makan lontong.. beh gile lontong tuh ...bungkus dalam daun pisang ... lepas makan jalan slow2 g Darussalam ... lepas daftar, gue duduk menunggu ... pening aku menunggu kali ni ... dada aku berdebar2 sampai sesak dada .. lagi lama tunggu ... aku terasa badan aku mengigil2 ... ermmm x leh jadi ni .. so dgr2 hizib dan zikir sambil ikut ... lamaaaaanyerrrr aku rasakan tadi ... aiyakk ... mana ustaz ni ... rs mcm nak menangis tunggu kali ni ...

Aku mengaku aku lagha lagi sekali ... uwaaaaa :-( ada le yg baru mai nak menempek kat aku ... walaupun x seteruk mana ... terasa la jugak ... berat je aku nak solat malam ... berat semacam .. sampai ada masa2 tu .. aku mampu menangis sambil istigfar je ... ermm ntah laa.. kenapa la dia nak serang aku lagi ... mungkin sebab baru2 ni tersebar tempat keje aku ... adehh x beh mana pun keje kat company emas tu .... tak habis2 jeles kat aku ... kire kali ni yg pertama aku terkena serangan balik selepas berubat selama setahun .. doctor aku dah tahu ...hehehe tapi sbb dia busy kan ..so aku selamat sikit ... wakakaka lepas ni aku kena la smash balik ... huhuhu :-p

So lepas wat solat taubat seme ...nangis2 seme ... so aku kuatkan semangat melawan kembali .. sampai lah tempoh sebulan dan aku ada appointment ngan UIK ... aku termasuk dalam kumpulan yang pertama .. ada 2 orang makcik sakit tua dan seorang kena rasuk jin tok cha .. aiyakk .... dia punya gelak ...adehh ... meremang2 kakak yg duduk sebelah minah tu .. kesian akak tu .. dia nak mengelak makcik yang nak muntah lalu suruh aku duduk sebelah makcik tu ..atlast dapek duduk sebelah minah jin tok cha ... hehehe tu lee ... niat x elok lagi .. igt muka comel2 mcm sihat tu .. sihat lerr sgt ... hehe (jahatnye aku .. tapi bila masuk bilik ruqyah ..orang selalu tolak aku duduk sebelah yg muka ada possibility menganas .. Alhamdulillah aku selamat..aku berserah je pada Allah selalu ) ..

Lama ustaz ruqyah kali ni .. makin ustaz baca .. jin tok cha makin menjerit2 .. panas2 ...terbakar aku .. yang aku pun dok cam.. ayat apa ustaz baca ni .. sohih tak tahu ... hehehe ayat Darussalam ,tapi ada jugak dgr Gjan baca sekali sekala masa ruqyah aku ... bila ustaz baca lagi sekali ayat yang sama .. menjerit2 jin tok cha tu terbako .. (nanti nak tanya Gjan laa...hehe :-D) ... yeaaaa ustaz cucuk2 pulak kali ni ... selalunya usap2 je ... kena je cucuk kat kepala .. adoiii sakit ustaz ... boleh rasa lagi sakit tpt tu sekarang ni ... sebelum keluo .. Hj.Ismail tanya2 aku .. suruh aku tunggu sampai dia panggil .. adoii ramai betul org ari ni ... kepala aku makin sakit .. tgh2 layan sakit kepala, tetiba aku rasa mengigil2 .. apelagi nak mengigil2 ni ... aiyakkk aku terdengar suara comel tgh tergelak2 ... wakakakaka toncet perasan dulu la pembuli dia ... wakakaka :-D budak kecik tu datang la pulak ... apekehenya dtg ntah ... dah le dtg2 depan aku ... panggil nama penuh sambil gelak2 .. irritating yerr .... malas betul aku nak layan .. aku pindah sofa depan ...kepala makin sakit2 .. mmg berdenyut2,sakit sgt2 ... aku dah x fikir apa .. aku nak balik .. uwaaa nak balik ... :-(

Aku berehat di sofa sambil memejamkan mata lalu mengeluarkan air mata .. uhuk2 .. hehe aku kan manja,pengasih lagi penyayang ... hikhik :-p mmg nak blah je tapi fikir doctor aku ada .. mampos kena bebel kang ... duduk le menunggu sambil kesat2 air mata ... so doctor aku lalu ... bgtahu dia ada appointment kat KL .. aku mmg x fikir pe yg dia cakap pun ...perasaan nak bantal kat umah ... nak balikk je .. kepala aku makin lama makin berdenyut2 ... tak pernah sakit kepala mcm ni ... ustaz le ni cucuk2 lagi kepala aku .. lepas doctor aku keluar.. Hj.Ismail mencari2 aku .. so duduk depan bilik rawatan .. alaaa tetiba je ustaz nak Zohor dulu .. ustaz lalu depan aku sambil tenung2 .. aku lak muka mmg seposen laaa... hajat nak blah gtuh je x dapat .. kepala lak makin sakit ... Hj.Ismail memang aku dah jeling2 je ... x tahan aku duk lama2 dalam tu ..

Habis je ustaz solat ... ustaz dok borak2 depan aku tapi x borak ngan aku ..sebab muka aku mmg seposen habis ... menahan sakit je ni ... Hj.Ismail pun panggil aku ikut ustaz masuk bilik ... lepas dah baca2 .. tanya pasal mimpiku baru2 ni ... ustaz ckp xde pepe ... aku pun buat muka terperanjat .. yeke ustaz ... a ah.. mainan tido je ... adeh sampai aku tergelak laa.. ehehe ustaz plak buat tersengih2 penuh makna ... adoii x faham betul aku dan aku x mahu nak memahaminya ... yg aku tahu kepala aku sakit ... Alhamdulillah perjalanan pulang dipermudahkan Allah.. sekejap dah sampai di rumah ... selepas solat Zuhur ... aku duduk depan laptop ni ...buat n3 baru pasal UIK ... hehehe eh pasal berubat ehehe baik aku bersabar jangan nak terkam bantal dulu ... lepas Asar andai dah x larat sangat ... baru aku tido ... Alhamdulillah...lepas solat zuhur tadi .. dok baca2 ayat sambil urut2 kepala ...rasa lega sakit .. ok laaa... nak g mamam sat dan lepas tu Solat Asar .. tata

Moral of the story: Jangan Lagha2 ye .. Ingat Allah selalu ... :-D

For My Doc : Jangan nak membebel ... wakakaka :-p~~



No comments:

Post a Comment