Saturday, November 7, 2009

Entry yg syahdu....hehe


Suka pic ni.. amat bermakna bg aku ... wording dlm pic ni .. "Hanya AmpunMu Ya Allah,hanya ampunMu" ... seminggu ni solat aku dlm air mata ... bukan sebab putus cinta ye ..nehe kabhi nehe ...hehe bukan sebab tu ... ermm merenung kisah silam ..merenung perjalanan hidupku ... dalam solat air mata mengalir..mengharapkan keampunan dari Allah, dan Allah sentiasa bersama aku ... ada aku bertanya kepada sahabatku ... Allah sayang tak pada hambaNya yg lupakan Dia? dia jawab .. Allah sayang... walaupun sebanyak mana salah hambaNya ... lagi sayang kalau hambaNya bertaubat dan memohon keampunan dariNya ... kalau tak sayang, akak x bernafas sekarang ni ... hehe thanks khusyairi ... nanti ajar akak ilmu tasauf lagi ek ... ilmu berkasih sayang dengan Allah ... [^_^] ...

Kalau dapat jumpa wali Allah tentu besh kan ... dlm ceramah UIK.. UIK ckp... wali2 ni Allah sembunyikan..kita x tahu dia tu wali dan dia pun x tau dia tu wali ... waaaa tapi ada orang cakap .. aku pernah berjumpa dengan seorang wali .. sebabnye dia kata .. wali Allah ni dia akan ajarkan ilmu berkasih sayang... ilmu love2 gtuh... hahaha ... maybe sebab wali2 ni dikalangan hamba2Nya yang Allah kasih kan.. seronoknya kalau betulkan ... tapi bila tanya kat kimi@Ustaz Wan Asrul..dia jawab ..hamba Allah sama mcm kita ... tanya Gjan pulak ...besh jawapan dia...hehehe...sape pak imam tu ... ye le elok amalan tu.. tapi x kuat hadis yg support ... hehe amalan tu diberi utk level2 akak laa.. tapi rasa hepi sgt2 sebab baru sekarang tahu .. amalan tu memang banyak kebaikannya ... malah dalam satu ceramah UIK baru2 ni .. UIK kata kan amalkan selalu untuk kuatkan iman .. waaa suke sgt2 ... hehe [^_^]

Bila aku renung kembali kisah hidupku ... doaku pada Allah semasa aku berusia 12 tahun banyak mempengaruhi kehidupanku .... kisah hajatku x kesampaian ... maka aku alihkan rasa sedihku pada Allah... mohon diberikan yg baik2 utk agamaku .... aku pun tak sangka, aku akan berdoa sedemikian ... apa yg kita mahu sgt, itu yg Allah akan uji kan ... kuat atau tidak dan bersungguh2 ke kita nak kan sesuatu tu ... doa ku semasa 12 tahun ada kaitan dengan pertemuanku dengan pak imam tu ... jalan hidupku sebegini .. ada kaitan dengan apa yg ku doa kan .... kata Ida sewaktu lunch kelmarin ... Allah duga kau perit dari segi ini ... nak tgk sejauhmana kau kuat menghadapinya ... ermmm yup, ada masa aku kuat... ada masa aku lemah .. tapi aku move kehadapan ... kisah2 silam menjadi tali ukur utk aku ... yg baik diteruskan .. yg buruk ditinggalkan ....

Doa mahukan sesuatu untuk membaiki agama... bukan mudah untuk aku perolehinya .. alangkan bila kita berazam nak jadi lagi baik dan baik pun banyak ujian dan dugaannya ... aku selalu berdoa Allah pelihara hatiku .. Allah tambahkan imanku dan sempurnakan agamaku ... mungkin doa itu hanya sebagai asbab sahaja .... Ya Allah, hanya Kau je yg tahu kan semuanya .. :-) doa semasa berusia 12 tahun tu..hanya 2 3 orang je yg tahu ... Ms.S , Gjan, Fiqa n Nad ... aku amat sukar nak cerita rahsia dan kisah silam pada org lain ... sesuatu yg bagi aku amat istimewa ... dan aku jenis yg akan simpan rahsia orang lain yg aku tahu .. kisah geng rapat aku ms study yg dah tua bangka baru tahu dia tu anak angkat pun aku masih simpan lg ... malam2 buta duduk kat padang ragbi ...gelap gile padang tu... nak balik baru takut.. berlari2 balik kolej ...wakakaka ... dgr luahan hati dia masa tu .. dua2 dok menangis ... hehe maybe sbb ni .. ada bonding yg kuat btwn kitaorg even susah nak jumpa ...sambil tgk bola dia ym2 ngan aku tadi .. ampeh betul... lain aku tanya..lain dia jawab...wakakaka :-p~~ last2.. aku doakan kelate menang ... menjerit dia ...mau nogori yg menang ... wakakaka

Tadi ym ngan gjan... dia provoke lagi ..yeahhh dia berjaya menambah list sesuatu yg aku x suka dan x mahu dgr ....hehehe kalau dulu dia berjaya membuat aku benci pada sushi ... hehe sampai tgk sushi king kat opis tu pun aku seriau ...wakaka dia menambah lg satu ye ... Dr. Fadzilah Kamsah ... hehe yeaaaa gua sudah alergik sama itu nama ... Gjan, ko nak peksa kan ... jgn mau kasi akak fighting2 ye sama lu ... emosi ko tuh pun bukan betul sgt tu walaupun ko ada sijil kaunseling .. wakakaka kutuk2 selamba je aku ni ... gelak guling2 aku ... yeahh satu sama haaa... yeaaa...hepi2 ...hehehe no body perfect man ... wakakaka itu fadilah pun sama ok ...hehehe mampos...hehe lepas ni tadah je la gjan bebel... lex beb.. gua x akan putus asa ..cuma apa tau.. kalau byk2 kali cakap sampai rs mcm loya2 nak muntah ... cakap le byk2 .. lagi le aku x buat .. huhu :-p give me a time ok ... i'll be fine soon .. cewaahh muntah org omputih baca aku speaking london ni ...wakakaka :-D .. alamak x Isyak lagi laa...hehehe tata






No comments:

Post a Comment