Saturday, December 12, 2009

Cerpen: Ekspedisi Cintaku - sedih la baca cerpen ni

Aku menangis2 baca cerpen ni ... ada ke sebab hal tadi .. yang buat aku sambung kesedihan dan ditambah membaca cerpen ni ... lalu membuatkan aku mengalirkan air mata .. tahniah penulis cerpen ni ... mmg sedih sgt2 ... seakan ada sesuatu dlm cerpen ni yang ada kaitan dengan aku ... Ya Allah, Hanya Kau yang mengertikan ... :-(

Mengalir2 air mata aku membacanya ... mudah2an Allah mendengar permohonanku tadi ... bukan sahaja utk diriku malam insan2 yang aku sayangi .. mudah2an Allah sentiasa memelihara kami ...

Kepada Allah, yang kekal menemaniku hingga ke hari ini, aku luahkan segalanya. Dia satu-satunya tempat yang ada untuk mendengar bicara jiwaku. Kalau aku rasa kelemahan, pada Allah kuminta kekuatan. Kalau aku tiba-tiba rasa rindu, kepada Allah aku ceritakan. Kalau aku tiba-tiba rasa gembira, kepada Allah aku kongsikan.

Semuanya dengan harapan, agar cintaku ini diredhai-Nya.



“Aku ini ya Allah, hidup hanya untuk redha-Mu. Aku mencintai Awani, agar Kau kepada aku. Aku bukan mencari redha-Mu kerana aku mencintainya. Aku mencintainya kerana hendakkan keluarga yang diredhai-Mu. Aku bina cinta ini begini kerana hendakkan redha-Mu. Maka kasihanilah aku ya Allah. Kasihanilah aku ya Allah. Jagalah diriku, dan sediakan diriku untuk menerima apa sahaja keputusan-Mu kepada aku”



Cerpen Ekspedisi Cintaku adalah tulisan Saudara Hilal Ashraf .. Alhamdulillah,syukur atas nikmat yang Allah berikan buat saudara... terima kasih atas cerpen yang indah ini ..

1 comment:

  1. Alhamdulillah...ending yang terbaik even Awani x ske dia ... uwaaaaaa mcm kisah aku laaa... ya Allah peliharala hatiku ini .. lindungila aku dr kesedihan yang teramat .. peliharala aku ya Allah .. aku bukan Siti Khadijah tapi aku memerlukan insan soleh yg dapat membawa aku dan keluargaku kepada Mu ... amin ...

    ReplyDelete