Monday, December 21, 2009

Ya Allah...berikan aku ketenangan .. :-(




Kedengaran lagu Doa Seorang Kekasih nyanyian kumpulan Inteam .. mood jiwang2 aku ari ini yer... ermm xde la .. nak ubatkan hati yang agak terganggu dua tiga ari ini ... setiap kali aku teringat "dia" ... aku akan beristigfar ... aku risau andai langkah yang aku ambil akan menganggu dirinya ... aku risau akan mengganggu rasa cintanya pada Allah SWT ... :-( seorang teman yang terbaik adalah yg selalu mengajak kearah kebaikan kan .... ada rasa menyesal dan ada jugak rasa wajar atas tindakan aku ... benar..aku bukan Siti Khadijah ... tapi aku kena berdepan dengan perkara ini ...aku takut akan menghantui hidupku .... sesuatu perkara yang tak terjawab bisa melemaskan ... aku yang terkenal dengan seorang yang suka mencari jawapan ... aku beranikan diri utk solat istikharah ... keputusan yang ku buat pada awal minggu lepas memang ku lakukan dengan bersahaja dan dengan tenang hati ... aku pun terperanjat aku seberani itu .... tapi apakan daya ...ianya tak sampai ... perutusan ku tak kesampaian ... aku hampir putus asa ... mujur ada insan yang memang sentiasa berikan aku semangat ... thanks so much ... alamak sedih plak ..huhu

Adik, akak cuba ek ... ingat ye janji adik pada akak ...hehe ermmm...setelah mencuba melawan rasa takut dalam diri ... sedih sgt ari ni ... aku kena kuat dan lebih kuat untuk hadapi masa2 mendatang .... walau mcm mana jawapan yang aku akan terima ... aku perlu dan mesti redha .... Ya Allah .. aku tak kuat.... kau peliharalah hatiku ... lindungilah daku dari kesedihan yer ... pengalaman 10 bulan yang lepas masih terbayang2 di mataku .. kenapa "dia" ... kenapa aku yang kau pilih utk mengalami saat itu ...hanya Kau yang Maha Mengetahui ... mungkin ia hanya jalan yg kau tunjuk utk ku atau ia benar2 destinasiku ... sedih Ya Allah .. aku x kuat ... aku sujud dalam ketakutan atas berita yang kau berikan buatku ...aku lemah dalam linangan air mata yang tak putus2 pada malam itu ... qada dan qadar atas tanganMu ... aku redha atas ketentuanMu ... aku mohon ketenangan dariMu Ya Allah ... tak kira walau macam mana jawapannya ... Sayang Allah dulu,barulah Allah akan berikan orang2 yang menyayangi Dia untuk kita ...

No comments:

Post a Comment