Sunday, December 20, 2009

Salam Maal Hijrah 1430


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Salam Maal Hijrah semua pengunjung blog ini .. terutama buat rakan2 yang mengenali aku ... ermmm bila sebut tahun baru je tentu sinonim dengan azam .... banyak azam aku pada tahun ni .... mudah2an Allah sentiasa bersama aku dalam mengharungi kehidupan yang mendatang...

Perjalanan hidup yang baru untukku pada tahun hadapan.. aku akan meninggalkan syarikat emas ku ... jarak opis yang sangat jauh banyak mendorong aku untuk menukar tempat kerja ... seronok bekerja di sana .... banyak ilmu yang ku kutip ... tanpa sedar aku terlibat dalam retail line .. Alhamdulillah,bertambah ilmuku ... benarlah ... ujian dan dugaan Allah ada rahmatNya ... andai aku tak sakit ... aku x seberani ari ni ... menempuh tiap dugaan dan berani menghadapi segala risiko ...

Opis baru ku berdekatan dengan masjid kesukaan aku ... sekarang ni ada 3 masjid yang aku suka kunjungi ... Masjid Jamek KL,Masjid KLCC dan Masjid Bulat ... cuma Masjid KLCC tu kebiasaannya aku singgah bila ada kursus dan saje2 nak habiskan masa .. hehe cantik masjid ni ... igt nak adakan hubungan baik dengan seorang AJK masjid ni tapi sbb aku ni kan pemalu ...hehehe x berani nak suarakan hajat hati ...hehehe kebiasaannya masjid ni mengadakan kursus2 yang memang menarik ... nantila nak balas balik hadiah pada ustaz ni ... hehe :-D ustaz ni hadiah kan aku buku solat .. memang besh gila masa dapat ... hehehe

Mulai tahun hadapan aku akan bekerja 6 hari seminggu ... ermm mula2 penin gak fikir sebab pada masa yang sama aku dapat tawaran kerja berdekatan rumah ... tapi memandangkan dapat tawaran yang amat baik, aku tahu job scope aku,terlibat dalam pengurusan syarikat dan berdekatan dengan masjid kesukaan aku,maka hatiku berat untuk memilih syarikat ini.. walaupun dah tahu tanggungjawab aku makin berat ... beginilah retail line .. masa banyak dihabiskan untuk kerja ... mudah2an Allah memberkati pekerjaanku ... akan kulakukan sebaiknya demi keluarga dan membina keluarga ...hikhik :-p~~

Fasa berubat dengan UIK untuk tahun ini sudah berakhir ... berazam untuk lebih kerap berubat pada tahun hadapan..insya Allah hehe :-D buat doc, gue cuba sebaiknye ek .. tapi kalau doc takde,gue maleh ar nak datang ... tapi datang ari ahad la ek... bila dah mula stabil di opis baru.. baru la senang nak cuti2 .. nak berubat ngan UIK balik sekali sekala ... hehe :-D mudah2an ada ruang waktu dan berkemampuan nak jadi anak murid ustaz ... banyak kena mampu ni ...mampu nak bayor yuran,mampu nak attend kuliah lanjutan,mampu sesuaikan waktu dan mampu nak jawab soalan interbiu ...hehehe ni yang paling ngeri ni ... hehehe :-p susah2 sgt gua belasah jek ... hahaha :-D

Mudah2an tahun baru ini akan meninggalkan kesan2 yang manis buat semua

Mudah2an semakin meningkatkan tahap keimanan dan ketakwaan kita kepada Allah SWT

Mudah2an semakin sayang dan rindu kepada Rasulullah SAW

Mudah2an semakin hormat dan taat kepada kedua ibubapa

Mudah2an dapat membina keluarga yang bahagia

Insya Allah

Amin

1 comment: