Saturday, December 12, 2009

Kursus Kesempurnaan Solat Siri 1 - UIK - akhirnyee aku pergi jgk...hehe

Assalamualaikum semua ...hehe yeaahhh...Alhamdulillah .. dapat jugak aku pergi kursus ni .. walaupun semalam mcm rasa tawar hati je ... kenapa? ada laa.. :-) takpe2 .. Allah ada ..kita mengadu pada Allah k .. hehe makin cantik Masjid Bulat sejak ada pengurusan yang baru ni ... Yayasan Semesta baru sahaja ditubuhkan untuk mengurus perjalanan aktiviti Masjid Bulat .. insya Allah akan ada Buletin Masjid dan Masjidbulat.blogspot nanti ... takde la dekat mana dengan rumah aku .. tapi Alhamdulillah, mudah nak ke sana ..

Kursus kesempurnaan Solat ini akan berterusan ...Insya Allah... Ustaz Ismail Kamus akan mengupas perihal segala rukun solat,macam mana nak khusyuk,pengisian dalam solat dan yang paling best sgt2 ... belajar tajweed nak baca Al-Fatehah dan memahami isi maksud surah ni ... mudah2an kursus ini akan mendapat sokongan ramai dan diteruskan bagi mencapai hasrat ustaz untuk mengupas sampai habis laa.. hehe :-)

Bagi Siri yang pertama ini ... ustaz hanya brief sahaja berkaitan solat dan wudhu yang sempurna .. so macam sesi suai2 kenal la ni .. hehe Insya Allah setiap bulan akan di sambung .. masa dan tarikh kursus akan di umumkan kemudian .. seperti biasa ... air mata aku akan mengalir2 bila attend kursus agama ni ... sedih semacam je tdi..lagi bila ustaz bagi kaitan hubungan solat dan doa yang dimakbulkan ... berderai2 air mata akak yerrr...hahaha ustaz ada jugak kupas pasal wudhu yg tak sempurna disebabkan hati yang kotor,penuh dengan hasad dengki dan tak sayang sesama manusia ... part ni lagi buat aku syahdu .. makcik sebelah aku senyum je tgk aku nangis tadi .. hehe sori makcik , banyak dosa ni ... rasa diri kecik je dengan Allah SWT .. :-( takpe2 .. jgn putus asa ye..hidup kena diteruskan.. perubahan ke arah yg lagi baik kan ...

Seronok pergi kursus mcm ni even byk makcik2 je yg datang .. thanks to mak sbb bekorban x pergi tolong rewang sbb nak jaga atok .. tapi balik dari masjid ... turn mak n abah plak g dating2 ..wakaka :-D tak balik2 lg tu sampai dah petang ni ... xpe laa.. masa aku plak jaga atok ... la ni online sebelah atok ..hahaha atok ngah tdo, so cucu dia layan tenet ar ... hehe Insya Allah andai ada info tentang kursus ni.. aku akan update ek ... tadi Nazir masjid ada sebutkan yang pihak masjid akan inform mengunakan khidmat SMS ... Alhamdulillah.. doakan ye aku dpt g kursus solat lg ye kawan2 ... walaupun thn depan, aku akan bertukar ke opis baru dan waktu kerja yang baru .. aku akan sentiasa berdoa.. Allah bukak ruang untuk aku pergi ke majlis ilmu ...lebih2 lagi ustaz kesayangan aku ...Ustaz Ismail Kamus (sila jgn jeles ye sbb tanda wudhu yg x sempurna tu...hehehe opsss sori..hehe) SAYANGKAN ULAMAK, KEMANA PERGI DI IKUT2KAN .. hahaha pepatah baharu ye bukan lama .. hehe ok nak golek2 baca buku plak .. tata

1 comment:

  1. Salam.Terima kasih kerana bagi promosi mengenai masjid bulat. Wassalam

    ReplyDelete