Saturday, October 31, 2009

Kenapa posting pasal Kursus Dua Buku ?

Diwaktu pagi hening ni ... teringin lak nak posting sebab musabab aku posting entry lepas.. aku mmg jenis yg ske merenung dan melihat kembali apa yang sudah terjadi dalam hidupku... muhasabah diri mengenal diri dan mencari yang terbaik untuk kehidupanku ... ermm balik2 keje tadi dah lembik semacam ... sejak berazam kuatkan semangat nak beramal amalan yang aku dah mula tinggalkan... insya Allah nak tanya UIK, apa disebalik amalan ini ... bila tiap kali aku sedekahkan al-fatehah buat seorang pak imam yg memberikan aku amalan ni ... aku pasti akan menangis ... malam ni mmg sedih sgt ... ermm kenapa aku boleh x ingat muka dia... nenek si Bedah aku ingat lagi muka dia ... ada sesuatu yang Allah sembunyikan agaknya dari aku yang jahil ini ... Wallahualam...

Kenapa ye aku posting? Ini la kursus rawatan islam ku yang pertama.. ada jugak aku blaja secara informal dengan adik angkat ku Zul dan pakwe tak jadi aku ... hehehe :-p maybe aku akan berhenti dulu dari menghadiri mana2 kursus rawatan buat masa sekarang ni ... kenapa ek? aku nak pergi cari ilmu yang lain.. pergi attend kuliah2 agama atau kursus di masjid2 ... yg dekat ngan area aku laa...yg mudah aku nak pergi ... lagi satu yg tak buat mak ngeri2 je nak izinkan aku pergi ... wakaka ... plan banyak ni ... pergi je idok laie...hehe nak blaja mengaji la... nak g kursus blaja solat laa.. nak g kursus kawen laa...hihi ...

Alhamdulillah...walaupun tak semua 20 set ayat ruqyah aku hafal ... kire kalau nak baca buat ubat sdri n family .. kire ok laa.. hehe nak hafal boleh je.. dok amal selalu n mengadap buku .. lama2 hafal laa.. hehe tak ler bangap @ benak aku ni jgk ek... hehe dah leh hafal susunan ayat2 amalan lepas solat n susunan surah2 lepas baca yassin... suke suke suke :-D .... hafal ayat sekali tau bukan susunan dia je ek...hahaha ... :-)

Kenapa ek? aku rindu kak lia..last time jumpe masa aku kena luku cukup2 ngan Gjan sampai menangis berderai2 air mata ... basah tudung aku masa tu.. peliknya aku x sedar aku menangis ... huhu ... rindu la kat kak lia ... bila nak call dia je ... dlm dok bz2 wat keje.. lupo lak.. nak call malam2 , risau lak ganggu orang ... ermm terkejut gak aku malam tu... kak lia half2 je malam tu ... dan Tn.aji dan kimi meninggalkan kak lia dalm keadaan yg merasuk lagi ... huhu aku faham kenapa diaorg buat mcm tu .. :-) kalau tunggu, sampai malam besok x settle2 kan tn.aji ... wakakaka panahan mata jin yang menjeling pada aku sbb suh kak lia mengucap ...hahaha akan aku ingat selamanya ... woiiii tersedar aku masa... ini bukan kak lia ... cepat2 sms kimi tu mintak di ubat sebabnye gua rasa bahang panas woo masa tu ... hehe bebel2 je kak lia ni... buat aku geram je masa tu ...dah le betul2 aku habis pagar bilik tu... tetiba je kak lia nak g toilet ... tercabar keimanan aku masa tu .. lex2 .. di uji ni ... pukul 3 pagi lak tu .. huhu .. risau gak aku kalau ada yang terjun masjid ke ... Alhamdulillah, ada seorg lelaki amik wudhu masa tu.. dia dah nak balik ke bilik .. tapi muka aku mcm tulis ... tolong la tunggu,aku x kuat ni nak jaga 2 orang ... Alhamdulillah, dia tunggu n tengok je kitaorg balik ke bilik .. peristiwa yg aku alami ni...buat aku sayang kak lia ... sebab aku sayang dia .. aku sanggup g Manarah okeh ... sebab dia tergedik2 nak pergi tapi nak ada org teman .. wakaka mudah2an kak lia akan bertambah berseri2 dan comel.. hehe diberikan kesembuhan dan kegembiraan sentiasa hendaknye .....

Bila aku renung, aku bandingkan .. apa yang aku alami dengan apa yg kak lia n p3 alami .. aku benar2 bersyukur .. aku bulatkan tekad dan azam utk kuatkan semangat berubat ... berazam untuk menjadi lagi baik dan berazam untuk menjadi hambaNya ... teringat kata2 sahabatku seorang hafizah, "bertuah akak diuji Allah sebegini.. dibukak kan jalan olehNya untuk mengenal Allah melalui ayat2 suci Al-Quran... dibukakkan jalan bertemu orang2 yg soleh ... rawatan islam bukan hanya untuk merawat sakit tapi merawat hati yang sakit ... jangan sia2 kan kak " .. seronok berbicara dengannya...sedih aku tak dapat nak membantu dia mendapatkan pinjaman.. rakan sekuliahku yang bekerja di PTPTN x dapat aku contact.. no fon dah bertukar agaknya ... gembira dgr Muna mendapat dean list ... akak doakan je ye dik ... mamat yg keje kat pusat zakat tu akak x layan, kalau akak layan dia, leh mtk tolong2 ko kan ... hehehe iye2, jgn nak mengatal ye ... umo muda nak mengurat aku ... tak sesuai yeeee....wakakaka tak leh igt ayat Ms.S yg buat aku mcm nak terajang dia balik...kehkehkeh ... mcm nak terajang je Muna tu bila jumpa dia ... aku jeling je..ke ko nak aku terajang ko dulu ... cakap kat jin nenek tua bongkok tu...kihkih ko tak baca al-quran, nak terajang2 org amal al-quran ... nak pelempang ... geram je aku ..

Kenapa lagi ek ... haaa sebab teringat dengan kimi @ Ustaz Wan Asrul yang selalu gaduh dengan aku ...wakakaka :-p akak ye yg selalu gaduh ngan adik ... hehehe kita gaduh ke dik? hikhik tak kan ... hehe 1st meet kat sana kan dik ... terasa ye aura kimi tu ... hahaha ... walaupun aku tahu kimi org ye mcm mana .. disebabkan akan sikap aku yg selamba ..hehe tak kesah pun jumpa kimi .. nak scan ke ..scan ar ... hahaha ... sebab semuanya aku serahkan pada Allah ... alamak sedih la.. bab2 masuk part connection ngan Allah ni mmg leh buat aku menangis .. lagi2 lately ni ... dik, akak dah kurang sakit perut ... hehe agaknye hormon kesunyian mencari teman bakal terisi kot ...wakakaka :-p~~

Okeh2 .. nak stop dah ... ari ni aku keja..esok pun aku keja ... syukur gak ada sales ujung bulan ni, senang nak approve cuti gue ... hehehe insya Allah, Isnin akan berjumpa dengan UIK ... mudah2an di permudahkan dan UIK takde urusan lain ... tata :-D

No comments:

Post a Comment