Tuesday, October 20, 2009

Fasa 3: Set Mandian Berjalan dan Melihat

Selepas 3 jam mandi, baru la rasa aman, sejuk dan tenang walaupun kedengaran sayup2 bunyi sore background suara Ustaz Haron Din bertalaqi ngan anak2 murid membaca kafff, haaaa, yaaaa , ainnn , soddd... Alhamdulillah, idok le panas seperti selalu ... cuma ada kelainan utk hari pertama mandian fasa ke3 ini ... gue sengal.. wakaka bilik air aku rasa berbahang2 ... sebelum mandi gue g kemas2 dapo dulu ... wakakaka sengal2 .. hehe :-p ... tapi terasa kelainan die ... lepas mandi ... mmg nak minum air ruqyah tu.. apehal sengalnye ... aku minum fresh orange dulu ...kehkehkeh... gue tgh panas tuh... minum air buah le dulu kot kasi cool ... hehe .... minum dengan keadaan sakit dada yg teramat sgt ... sib baik air ruqyah tu gue letak sebelah peti ais ... mmg nak disuruh minum air ni .. ngan menghempas2 cawan .. iye aku menghempas2 sampai aku pun pelik sdri ... huhu ... minum2 je ... uwekk uwekk ... mcm nak muntah tapi x muntah .. kunamakan sbgai batuk nak muntah ... adik aku sound .. haaa makan tempeyek mak banyak sgt tuh ... eh budak ni bersuara pulak ... sound sekali kang bergaduh plak ... gua tutup muka gua ngan towel ... utk mengelakkan dr melihat muka dia lalu nak smack down die cukup2 ... hehehe :-p

Iye2 ... Gjan tu tahan sabar je ngan aku tdi tuh.. kalau tak mau die belasah kata2 hikmat laser die ngan gue .... wakakaka ntah la dik ... nak mengamuk2 je rasa ... ada rasa mcm nak tumbuk2 muke org pun ada .. hehehe tuh yg aku tutup muka dr tgk adik aku tuh ... kesian dia tatau ... dulu balik dr Darussalam, adik lelaki aku kena tengking ...kehkehkeh lepas kena luku2 kat kepala sampai menangis2 ... kat depan pintu umah adik tego ... ko menangis ke chik? KO DIAM AR !!! gegegege aku pun terkedu ... aku sebegitu tiada akhlak yg mulia ... ahakss wakakaka :-D ...

Actually, agak intensif treatment aku kali ni ... selepas mandi manda .. aku akan tdo sambil mendgr ayat2 terpilih .. pengalaman selepas mandi dan mendengar ayat qursy semasa nak tdo mmg akan aku igt sampai bile2 ... takpelaa.. mudah2an makin sembuh aku nanti .. Alhamdulillah, makin terasa ringan badan ku ... nampak mcm payah ... nampak mcm menyusahkan ... inilah yg dinamakan ikhtiar ... mcm2 org, ada mcm2 teknik dengan ilmu yg telah diperturunkan oleh tok2 guru mereka ... kena ada semangat yang kuat bila nak benar2 pulih ni ... aku x malu nak mengaku kadang2 aku lemah ... kadang2 aku give up jugak ... atas sebab nak sembuh, atas sebab nak hepi mcm org lain dan atas sebab nak tolong org lain yg sakit mcm aku ni ... aku kena kuatkan smgat ... kena berani ... kena sihat ... [^_^]

Setelah mcm2 pengalaman aku alami .. x mudah sebenarnye nak jadi Perawat Islam ni ... ujian dan dugaan akan silih berganti ... hanya iman dan takwa yg makin menebal kerana Allah sahaja akan membantu .. redha Allah amat diperlukan ... adakah aku ditakdirkan utk menjadi perawat? Wallahualam ... bila aku melarikan diri ... ramai yg dtg mendekat .. huhuhu ... mampukah aku menempuh ujian dan dugaan Allah .. x mungkin kalau tanpa pertolongan dari Allah dan doa2 dr rakan2 .. familyku x berapa setuju ... x mengalakkan ... mungkinkah aku akan menjadi perawat jika bersuamikan seorang perawat? huhuhu Wallahualam ... adakah aku bersedia utk fasa seterusnya dalam hidupku ? Hanya redha Allah dan pertolongan dariNya yang aku harapkan ...

Thanks Gjan, Thanks Khusyairi sebab tolong akak tadi .... weii sedih weiii ... akak x kuat beb .. mudah2an Allah lindungi korang sentiasa ... dipermudahkan jalan hidup korang... Gjan yg nak exam tu tenang2 je selalu n dimudahkan nak wat project n paper work ek ..... result meletop2 berapi k .. hehehe for Khusyairi, takpe ilang laptop tuh.. Allah ganti ngan yg beh2 ye n tuko kete baru okeh .. hehehe mudah2an korang sentiasa mendapat redha Allah dan hidup bahagia di samping family... mana yg bujang tu di samping aweksss .... wakakaka so many sssss arrr....wakakaka :-p~~~ okeh nak lelap mata jap ... tata

No comments:

Post a Comment