Tuesday, October 6, 2009

Tentang diriku....


Meh kenal2 sape Cik Zai...hehehe suka2 .....

FEBRUARI
  • Berfikiran abstrak.
Yup, maybe ada kena mengena dgn suka tgk lukisan abstrak kot...hehe penuh rahsia dan suka berfikir tentang sesuatu yg tersembunyi .... kepala ni dok berfikir je ... tidak mengambil mudah atas setiap perkara yang berlaku dalam hidup .. ermm ni pandangan aku la kan ... walaupun atas sesuatu yg aku tak suka.. aku masih akan mengkaji dan muhasabah diri ... i like!! ahakss ... :-)
  • Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
Seperti di atas yerr... ahaksss... wakakaka realiti suka ... berangan pun suka jugak.. wakaka ... alaa otak creative mmg suka berangan maaa... hikhik ... aku kan pernah ada keinginan nak jadi penulis novel ... hehe so dr berangan2 ni laa mana la tahu kan leh dapat buat buku n jadi penulis terkenal negara ... wakakaka berangan lagi yerr zai ... huhu ...
  • Bijak dan pintar
Waaa... 100% setuju ni ... wakakaka ahakss takde makna ... kalau bijak sesgt kan.. gue teror menghafal .. skrg ni ampeh je kena baca banyak kali .... tapi Alhamdulillah .. sederhana shj tahap kebijakan dan kepintaran aku ni ... hehehe biasa2 aje ...
  • Berpewatakan yang mudah berubah.
Pergh mcm lelalang ke aku ni ... dulu kot tapi skrg idok lg ... pengalaman mematang kan aku .... sebelum buat pepe banyak berfikir buruk dan baiknya .....tapi kalau berubah dr baik ke baik yg teramat2 baik..Alhamdulillah...hehe i like!! suka sesangat laaa....hehe
  • Mudah menawan orang lain.
Ermm..yeke ..part ni gua x perasan sgt laa.... kalau pandai menawan org lain ... gua dah ada banyak suami ni ... wakakaka mampos ke pelempang....ahaksss.. xde laaa... biasa2 je laa... tapi x tahu la apa yg orang rasa bila bersama aku kan ... so kena tanya diaorg laaa... but aku mmg suka tergelak dan buat orang selesa bila bersama aku ... cuma kaku bila penyakit malu aku datang...wakakaka :-p
  • Agak pendiam.
Ahakssss... so sebab dia agak2 la kan...hehehe so aku rasa xde la pendiam sgt...tengok pada siapa aku berkomunikasi jugak ... biasanya pertemuan pertama lidahku mmg kelu dan tersipu2 malu...adeh malu memikio masa aku tersipu2 malu masa bercakap dgn Ustaz Manaf ..isyhh Gjan lak saje je usha aku mcm mana ... ampeh punya adik.... akak malu laaaa !!! gelak gelak gelak la lagi ... eeee :-p
  • Pemalu dan rendah diri.
100% setuju mmg pemalu dan rendah diri ... x suka cakap besar2 sebab takut nanti termalu ... cakap berhabuk2 pung pang pung pang ... last2 kemetot je ... penipu beso je .. eeeee x suke2 .. malu laaa kalau aku ..... ntah laa bila memikio mcm mana nak jumpa bakal suami ke ... nak mengadap mak mentua ke ... aku mmg malu sesangat .... takut2 bila jumpa je aku pengsan masa tu ... wakakakaka :-D
  • Jujur dan setia pada segalanya.
Mungkin kot... sebab kalau aku ada sepasang kasut kesukaan aku tu.. aku akan pakai sampai haus2 atau putus baru la aku beli yg baru ... bukan xde duit .. ada.. cuma ntah laa... yg satu tu jugak aku pakai ... mudah2an aku akan sentiasa jujur dan setia pada pasangan ku nanti .. ahakss... ni pesal cito2 yg menjiwangkan suasana ni...hahaha :-)
  • Keras hati untuk mencapai matlamat.
Yup, very determine ... semangat mmg berkobar2 ... teringat masa aku sakit dulu .... sambil2 menangis di tgh2 malam.. aku masih siapkan keje di rumah ... aku x mampu nak buat keje kat opis ... kena buat keje lebih masa dan buat dirumah baru la boleh siap keje .... prestasi kerjaya aku teruk masa sakit dulu .... bila diingat kembali sedih rasanya sebab aku merangkak2 dalam membina kerjaya .... lulusan ijazah tapi aku mulakan kerja dengan kerani akaun kerana aku malu nak mengaku boleh buat suatu kerja tapi sebenornye aku x boleh ... so aku decide mula dari bawah .... Allah mengujiku ... takpe ... sabar :-) sama mcam dlm berubat... aku akan bulatkan tekad dan sedaya upaya patuh pada rawatanku ..cuma kadang2 penyakit degil aku keluo le juge yerrrr... wakakaka dugaan2 ... hehe
  • Tidak suka dikongkong.
Ermmm.... yg ni aku x setuju sgt laa.. aku mengambil suatu kongkongan sebagai satu tanda kasih sayang ... perlukan penilaian dan berani utk bersuara ..juga perlu dititik beratkan keadaan pada masa tu dan pada siapa kita perlu patuh..
  • Mudah memberontak apabila dikongkong.
Dulu masa x muhasabah diri ... masa x berfikir baik dan buruk ... ada la jugak melawan tapi dalam diam laaa... hehehe :-p
  • Suka kegiatan yang lasak.
Yang ini gue mmg ponin... idok le jugak aku rasa maybe masa zaman aku muda remaja dulu kot .. tapi aku suke pergi tempat2 yg aman dan mendamaikan ... masuk2 hutan ni mmg aku suka tapi aku x join xtvt ...wakakaka suke mengelat ... kalau dpt join PLKN tentu beh kan ....
  • Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
Huhu... :-p
  • Mudah mempamerkan marahnya.
Huhu :-p sedang di upgrade ke arah kebaikan yerrr... wakakaka
  • Tidak suka benda yang remeh-temeh.
Hehehe ... ontah memoninkan kepala je ...suka simple2 ajee... hehe ... so kalau sape kawen ngan aku senang la kan .... take it easy je gua ni ... wakakaka ... gaduh2 pun x suke ... Apa!! abang nak kawen lain yer... kawen lerr... :-p wakakaka sebelum tu segala harta abang...saya punya okeh .. wakakaka :-D
  • Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
Tu le ek.. agaknye kot ..aku ramai kawan tapi takde best friend or clik2 ar ... aku lone ranger jek ... ehehehe ... lagi satu aku jenis yg duk kat umah je ... beh la duk umah n adakan xtvt ngan family ...kenapa ek? xtvt ngan family ni mungkin sukar utk aku lakukan bersama lg kalau aku dah berumah tangga ...so sekarang la masanya utk bersama keluarga ... so sweet kan...hehe
  • Sangat berani dan suka memberontak.
Wakakaka..iyeee aku mengaku ... hahaha :-p bos pun naik bulat mata bila aku membebel...ahakss...wakakaka
  • Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
Yeahhhh.... org yg ada determination dlm diri mmg usaha keras maaa... so otak dia 24 jam berjalan yerr...ahaksss....

Cukup la ek...wakakaka... mata pun dah lekit2 ni...hahaha adeh merepek2 je posting....hehehe so dah kenal cik zai kan.. cik zai tdo dulu yerrr.... tata ...hehe :-)

2 comments: