Monday, October 26, 2009

Ijazah Dua Buku Kursus Perawat 2 hari - Kursus Intensif 25-26 Oct 2008

Kursus Rawatan Islam yg pertama aku hadiri ... si Gjan la yg pujuk2 suh pergi ... ikutkan hati x terfikir langsung nak pergi ... then tanya Kimi ... Kimi cakap, elok la akak pergi .. eh yeke ... takpe ke dik? ... belajar sesuatu, sya pun nak menadah ilmu ... boleh jumpa akak kat sana ... gegegege ngeri den dgr perkataan nak jumpa tu ... sebabnye kan ... itu le yg gua elak2 kan ... yg si Gjan ... kak, kalau x mo g Darussalam sebab ada interbiu, akak g kursus TAQ ek ... gua senyap2 je masa forum dok kecoh nak wat kursus ...hehehe atlast ada gak yg usha suh pergi ... kita ni mmg lurus bendul .. ok g je main belasah at last .... dengan x pasti nak tdo kat mana ... dgr tdo masjid? ok.. pasal dlm masjid ada apa .... aku mmg dah lama tahu n apa yg aku akan alami .... tuh pun aku tahu sbnarnye ... Gjan,kimi n seme yg tahu pasal nak tdo kat masjid x de bg info pepe pun ... cuma aku nampak Gjan mcm push gak suh tdo hotel ... walaupun aku ni jahil... Alhamdulillah, aku boleh agak apa yg akan aku alami .... sebab tu bile aku tahu aku uzur pada malam sabtu tu.. aku menangis dlm shower ... sebab aku sedar aku kena hadapi sesuatu ... aku berlawan dengan diri aku ... aku sentiasa ketakutan bila aku dalam keadaan uzur ... memang suatu perjuangan dalam diri ... aku kena kuatkan semangat dan bijak ... hehehe :-D

Kak Lia menanti kami di sana... aku bersama seorang forumer bernama p3 menumpang kereta tn.hikmah ... dengan baik hatinye, mau menumpangkan kami ke sana ... so kami bertiga akan tdo di masjid nyer.... huhu ... Alhamdulillah, dapat jugak ilmu Ustaz Malek ... penerangan yg jelas utk aku yg baru nak berjinak2 blajo hal jin2 ni .... byk cerita2 menarik sewaktu bertemu Kimi ... hehehe semasa gua dok nak shopping.. gua dah rasa x selesa ...semacam ada sesuatu di belakang ku ... ok2 .. pusing2 je... aku menunduk ... x leh nak tgk langsung muka kimi ... ntah apa kuasa ntah ... aku x leh nak memandang muka die ... masuk2 je dlm bilik ..adeh .... aiyakkk lemah segala badan aku ... ramai dah perawat dalam tuh .... tup tup kimi duduk belakang aku ... adoiii sakitnya dada aku ... mcm kena tekan2 n kena tikam .... tapi Alhamdulillah, kimi berangkat ke depan ... lega skit sakit aku ... masa nak lunch .. keluo2 je bilik ... adeh,sakitnye ... ok2 ... then selisih dengan some one ... adoii sakitnye .. apekah ini .... so aku pusing balik ... nak cari punca ... masa tu ngah beratur nak amik makanan ... lalu sebelah kimi ... waaa ... ini nyer puncanye ... hehehe ok2 ... kita test lagi sekali ye ... hehehe sohih2 ... kimi nyerr... gua cerita ngan pn.admin ngan mummy irfan .. deme cengang2 ...wakakaka rilek2 ... mula la tanya kimi tu keje apa, blaja kat mana ... isyhh bukan deme lagi kenal ke dr aku yg baru masa tu ...

So, masuk kelas lepas lunch ... gua selisih lg itu kimi .. ermm kali ini sakit sambung2 ar sampai dah nak mula kelas ... maka aku pun sms kimi ... dik, akak sakit laa ... Alhamdulillah, x lama lepas tu aku lega ... Cik P3 sebelah aku dah mula sejuk2 kaki sejak Tn.Aji baba usha die .... rilek2 .. jumpa perawat ramai2 mmg ini le kesannya ... kena kuatkan semangat je ... selepas asar , aku mengikut p3 dan Pn.Admin minum2 ... ralat jugak rasa sbb tinggalkan kak lia mcm tu je .. aku x tahu kondisi kak lia mcm mana n aku ingat Kak Lia muka selamba mcm tu ..dia okeh .. ermmm upe2nyee .... lain pesen upenye akak sorang ni .... sepanjang kursus aku peratikan kak lia dan p3 yg akan sama2 tdo dengan aku pada malam tu ... aku cuba kenal simptom dan penyakit diaorg ... aku x pandai, aku x de ilmu .. cuma ajaran dr rakan2 dan gerak hati shj yg banyak membantu aku .. balik2 minum g mandi ... ermm gua dtg period ... perghh dlm hati campo2 maaaa.. masa tu aku jahil .. xde ilmu dan aku akan berhadapan dengan ketakutan ku ..alaaa fear factor la ni ek ... hehehe :-D

Selepas mandi manda ... aku bersiap2 .. kak lia dan p3 dan tgk2 cermin .. ermm apa tu ek .. kak lia cakap .. ada burung.. burung!! ok2 ...lain mcm .. p3 x nampak burung kot sbb dia senyap je tapi dia tgk cermin je .. huhuhu ok2 ... dia dah mai ni ... kaki kiri dia pun dah mula sakit2 ... lex2 ... then attend majlis zikir ... slps tu ada makan2 ... hehehe sori ye buat sesapa yg terasa kalau lepas baca apa yg aku tulis ni ... hehehe disebabkan kak lia dah mula nampak burung, p3 dah sakit2 kaki ... so aku mmg x nak lepas kan org lelaki balik tanpa ubat salah sorang ... gerak hati aku menyuruh utk bertindak ... utk kepentingan bersama ... hehehe kat situ hanya kimi je la penyelamat aku .. oh my hero .. adik!! hehehe sbb akak kenal adik je kan ... so apa lagi ... kimi tgh mengemas2 ... adik, p3 sakit2 kaki ... pada mulanya p3 xmo di ubat.. aku main belasah je keluo dr bilik dan meluru ke kimi ... maka panggil la p3 n mula laa sesi mengubat ... masa tu kak lia dah mula tunjuk simptom x ske bau asap setanggi kot ... muka dia dah lain mcm ... ok2 ..dah setel ye ... so kitaorg decide tdo kat luar sbb xmo dekat ngan tingkap ... maka aku tdo dengan mendgr mp3 ruqyah ...

Terasa digerak dan waaaa awat sejuk semacam ni .. mcm kat London ni ... maka p3 pun dah bising2 ... kenapa ni .. kak lia tu... woooo lain mcm ni ... x pernah aku tgk seumur hidup aku ni ... ini ke namanye merasuk ... secara langsung ok ... maka tepon le Gjan... dik, kak lia .. sejuk gile ni dik ... mmg mengigil aku masa tu ... Gjan suh cr tn.aji atau kimi ... try2 call adeh satu pun x jawab .. mcm mana ni ... keluo kak, panggil diaorg ... adeh.. ok... kak lia, jom keluo kak ... dia xmo .. kak, kita g toilet nak x ? haaa...dia mau ...adoi aku memegang tgn kak lia ... aku bgtau p3, cepat2 lari panggil diaorg ... almost nak sampai ke bilik, kak lia dah mcm nak merasuk n takmo berjalan ... aiyakk aku kaget dah mcm nak menangis tarik tgn kak lia ... lepas tu aku pun dah x sedo mcm mana .. igt2 je aku dah bawak kak lia masuk ... so Tn.Aji ngan Dik Kimi mengubat kak lia ... walaupun 1st time tgk org merasuk .. Alhamdulillah, aku rasa seronok pulak tgk tn.aji ubat kak lia ....punye le lama mengubatnye .. last2 seme dah settle ... so kak lia bebel... gua ms ni apalagi .. naik hangen... bg smash dua ...jeng jeng jeng tetiba je ... berdebushhhh ... ada jin x ske ye gua suh kak lia mengucap ...huhu yeahhh baru ku tahu ye...hehehe then,bg sms kat kimi, adik... nak mtk tn.aji ubat akak leh x? ...hehehe so buat2 takde pepe .. mcm x nampak je ... hehe so zikir2 sambil jaga kak lia ... p3 dah kepenatan menyandar di sebelah aku ... jgn tdo,kang akak tdo ... hehe mcm2 .... dgr ada yg lari2 laa.. masa tu aku mula nak baring2 ... berlari2 sme yee... ermmm bangun balik ...then kak lia bangun ... huhu tenang2 ... so borak2 ngan kak lia n tunggu subuh ... p3 pun tdo laa... lepas kak lia subuh, kitaorg sambung tdo lee.. hehehe :-)

Tu le antara pengalaman pertama aku melihat merasuk2 ni ...esok nye lg ramai yg merasuk .. amik ko zai ...wakakaka Alhamdulillah, dapat di ijazahkan Ruqyah Syariah dan Hizib Nawawi ... terima kasih pada Terapi Al-Quran sbb anjurkan kursus dua buku ni ... mudah2an dpt beri manfaat pada ramai pesakit2 mcm aku ni ... ada jan jin jun yg ikut aku balik dr Masjid KLIA tu ... huhuhu ... Alhamdulillah,berkat ajaran dr Ustaz Malek.... dapat aku amalkan di rumah ... kalau ada yg rasa tak selesa dengan cerita aku ni ... aku memohon kemaafan ... aku ni jahil dan memang tiada ilmu .. Alhamdulillah, Allah sentiasa memberikan aku pertolongan tidak kira masa ... kasih sayang Allah benar2 abadi kalau nak dibandingkan dengan kasih sayang keluarga, suami atau pasangan kerana Dia pasti ada di mana jua kita berada ....satu perkongsian cerita di dalam blogku yg comel ini ... hehehe :-D




No comments:

Post a Comment