Thursday, October 8, 2009

Jumpa Dato' Ustaz Ismail Kamus ...yeahhh...hehe

Ingat mcm malas nak buat entry pasal jumpa UIK ni...maleh ar nanti ada yg kata... ek eleh minah ni ta'sub laa.. bajet nak jadi mini ustaz laaa.. ek eleh AAK !! hehehe apekah itu AAK yer..... maksudnyeeee ADA AKU KESAH !!! wakakaka ... :-p lex ar .... kegembiraan aku hari ni bgku macam satu rahmat dari Allah... satu tanda kasih sayang dari Allah ... penawar kesedihan ku di Hari Raya yang lepas ... x tahu mcm mana yer ... aku tetiba nak jumpa UIK ... takde sebab musabab apa sebenarnye .... hanya nak jumpa pada mulanya .... dah lama x jumpa ustaz ni.. so nak jumpa laaa... hehe tetiba je dpt sms dr budak kecik lagi noty..wakaka "Bawak bunga eh"... mula la sayu je hati dan nak menangis...ontahlaa... lupa nak cerita ngan ustaz pasal ni tadi...

So... Rabu 07.10.09 menjadi sejarah... kalau dulu jumpa jauh2 ... ustaz tiup je ... muka ustaz lak garang masa tu.. hehe berlainan sgt kali ni ... kunjunganku kali ini ke Darussalam ditemani adik lelaki ku... dua2 apply cuti .. Alhamdulillah, Allah permudahkan hajatku kali ini ... selepas subuh bersiap2 ... selepas menghantar kedua-dua adik perempuanku ke sekolah dan tempat keje ... aku dan adik lelaki ku ke Pasar Jalan Othman... waaa cantik2 la bunga... mcm2 kaler ada ... kepelikannya... bunga2 tu ada yg berharga seringgit lebih satu tangkai... kalau 21 tangkai sudah 21 hinggit kan... lom lg kire yg lagi 4 jenis tu kan... nyonya tu caj aku 20 hengget je..sampai aku tanya... tul ke ni nyonya... betul2.. Alhamdulillah, pink carnation,red rose n purple kekwa tu mmg cantik sgt2 ...segar lagi sampai tgh malam... aku bahagikan utk 7 ari mandian dan simpan dalam peti sejuk ...

Dari Federal Highway terus ke Mont Kiara dan masuk exit ke DUKE ... waaa x sangka hanya 15 min je nak ke Gombak ni ... cuma rabak la poket bayo tol...hehehe tepat2 pukul 9 sampai.. adik al-azhar xde...dah balik al-azhar,kuliah dah bukak... ada kerani yg baru dan selepas tu Haji Ismail sampai... daftar dan buat pembayaran.. maka bermula la masa boring tahap gaban menunggu....hahaha... dari duduk depan kaunter tgk pesakit yg lain daftar... gua ngan samseng ye..wakaka duduk di sofa depan bilik rawatan.. amik ko.. aku duduk bersila sambil membaca buku ... hehehe... ustaz ada meeting ADUN katanya... tuh yg lambat..

Jumpa ustaz zaini..borak2 ... acik timah duk sebelah... borak2 ... mama mai ..interbiu2 ... haji ismail... tengok2 senyum... haji yusuf usha dr jauh mau kasi aku panas lg le tuh... pesakit mai ingat aku perawat laa... budak kecik menangis2 depan aku... ada pakcik duk sebelah aku ajak borak kagum tgk jin bercakap... aiyak manyak xtvt maaaa... tapi ustaz x mai2 lagi.. hehe adikku dari tdo dalam kete.. dia pun dok melepek sebelah aku ... last2 dia tertdo di kerusi sambil menunggu aku.. kesian ude, nanti chik banja makan ek ... makan nasik minyak... wakakaka :-p~~

Yeahhh...dalam kul 12 ustaz sampai... ustaz jalan laju dan tersusun... dalam dok bergayut kat telefon..ustaz boleh lg salam2 ... hehe sampai tang gue... ustaz senyum.. waaaaaaaa... kembangnya hati aku... mcm nak melompat je masa tu.. yelaa aritu jumpa..ustaz pandang dengan muka garang... hehehe mama suruh masuk bilik rawatan... ruqyah dulu bagi makin sihat ... :-) ok2 ... yeaa.. kali ni ustaz cucuk2 laaa... selepas membaca kan ruqyahnya yg simple itu... x dapat nak hafal set bacaan ustaz sebab aku seronok ikut ustaz baca ayat2 ruqyah tu... so masa ustaz cucuk kepala .. Alhamdulillah... sakit sikit je.. kesian adik sebelah aku ... merengek2 sebut sakit masa ustaz cucuk dia ... yg beh ye ngan UIK ni.. mmg sgt sempoi ... ok2 ...mana yg dah tu..mandi limau ye.. mandi dulu.. mandi2 ... hehe nak tergelak kecil aku ... pendekatan ustaz yang sederhana,lembut dan tidak memaksa memang satu cara yang paling aku suka ... selesai sudah ruqyah utk ku ... next!! jumpa UIK ... dup dap dup dap ..hehe esok2 la aku sambung lagi.. mau tido ar dulu...hehe

To be continue ...

No comments:

Post a Comment